FJMV_APJ Aktivizující prostředky v jazykové třídě

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh
Čt 31. 3. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 7. 4. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 14. 4. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 21. 4. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 28. 4. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 5. 5. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 12. 5. 15:15–16:55 učebna 56, Čt 19. 5. 15:15–16:55 učebna 56
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se v předmětu seznámí s různými aktivitami k prohloubení jazykových a řečových kompetencí ve výuce francouzského jazyka. Budou představeny různé didaktické hry, říkanky a písničky vhodné pro žáky základních škol. Každá skupina aktivizujících prostředků bude vždy uvedena krátkým teoretickým úvodem, kde se nastíní cíl a možnost použití. Následovat budou didaktické postupy pro práci ve výuce. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: naplánovat vhodné hry pro procvičování různých dovedností ve třídě; vytvořit si zásobárnu různých aktivit; uplatnit své poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Didaktické hry: představovací, jazykové (gramatické, lexikální, pravopisné, fonetické), komunikativní (jeux de rôle), stolní, pohybové atd.
Literatura
  • DELBENDE, J.C., HEUZE, V. Le français en chantant. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 63 s. ISBN 2-278-04187-8.
  • JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
  • PENDANX, M. Les activités d´apprentissage en classe de langue. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • ŠALKOVÁ, M. Hry při vyučování cizím jazykům. Sbírka 100 jazykových her. Praha : SPN, 1982.
  • WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
  • VANTHIER, Hélène. L'enseignement aux anfants en classe de langue. Edited by Dominique Abry. Paris: CLE International, 2009, 223 s. ISBN 9782090353488. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentece.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově od začátku dubna.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2016.