FJMK_DI2 Didaktika 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJMK_DI2/01: Pá 22. 2. 12:05–13:45 učebna 56, Pá 1. 3. 10:15–13:45 učebna 56, Pá 8. 3. 12:05–13:45 učebna 56, Pá 29. 3. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 5. 4. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 12. 4. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 19. 4. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 26. 4. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 3. 5. 10:15–11:55 učebna 56, Pá 10. 5. 13:00–14:40 učebna 56, Pá 17. 5. 14:50–16:30 učebna 56, Pá 24. 5. 10:15–11:55 učebna 56, H. Kyloušková
Předpoklady
FJMK_DI1 Didaktika 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku a formy nácviku výuky jazykových prostředků v jazykové třídě. Po krátkém teoretickém úvodu je vždy věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a aktivizujícím prostředkům. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat jazykové prostředky; vysvětlit jejich vztah k řečovým dovednostem; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Compétences linguistiques : Grammaire. Lexique. Prononciation. Orthographe.
Literatura
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
  • DESMONS, Fabienne. Enseigner le FLE (français langue étrangère) : pratiques de classe. Paris: Belin, 2005, 271 s. ISBN 270113997X. info
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Seminární práce. Studenti jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.