ZS1MK_AT4B Výuková praxe 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AT4B/01: Pá 22. 2. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 1. 3. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 8. 3. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 15. 3. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 22. 3. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 5. 4. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 12. 4. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 19. 4. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 3. 5. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 10. 5. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 17. 5. 7:30–10:05 učebna 38, Pá 24. 5. 7:30–10:05 učebna 38, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different readings for students will be recommended. Student will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners.
Osnova
  • 1 The young language learner 2 Classroom management and classroom language 3 Lesson planning 4 Coursebook evaluation 5 Language System 6 Grammar - should young learners be taught grammar ?
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
Metody hodnocení
Credit requirements: Active participation in seminars. Microteaching Project Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.