SZ3BK_CJAJ Angličtina pro učitelství praktického vyučování

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Vávrová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ3BK_CJAJ/OS01: So 27. 2. 7:30–10:05 učebna 59, So 5. 3. 7:30–10:05 učebna 4, So 12. 3. 7:30–10:05 učebna 59, So 19. 3. 7:30–10:05 učebna 59, So 2. 4. 7:30–10:05 učebna 59, V. Vávrová
SZ3BK_CJAJ/OS02: So 27. 2. 7:30–10:05 učebna 57, So 5. 3. 7:30–10:05 učebna 53, So 12. 3. 7:30–10:05 učebna 57, So 19. 3. 7:30–10:05 učebna 57, So 2. 4. 7:30–10:05 učebna 53, J. Kollárová
Předpoklady
CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2k – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2k – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (writing assignments, summaries, opinions, presentations, etc.).
Osnova
  • In-class topics: 1) Education in the Czech Republic. 2) Tertiary education. 3) Stages of human life. 4) Current problems in Czech schools. 5) Alternative schools and teaching methods. 6) Introduction to special education. 7) Non-verbal communication. 8) Giving presentations. 9) Studying abroad. 10) Issues of today's world. Grammar topics (self-study): Present simple x continuous, Past simple x continuous, Present perfect, Expressing future, Word order, Comparativs and Superlatives, Adjectives ending with -ed/ –ing, Adjectives x Adverbs, Modal verbs, Conditional clauses, Simple passive, Countable x uncountable nouns, Relative pronouns/clauses, Phrasal verbs, Verbs – gerund x infinitive, Prepositions, Prepositional phrases (adjectives, verbs), Determiners and Pronouns.
Literatura
    povinná literatura
  • Materials available in the IS.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
  • Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
  • GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620031. info
  • HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715584. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
Výukové metody
5 seminars in a term focusing on English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Active participation in the consultations (1 absence is admitted), 2) Careful preparation for each consultation (homework, etc.), 3) Final Exam – written + oral part. Only students who complete all assignments can take the exam. Both parts of the exam need to be passed (written part – 49/75 points, oral part – 16/25 points). Pass mark: 65% (65 points out of 100).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2k (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.