FJ1077 Historie Francie – vybraná období

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martin Hromek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ1077/01: Čt 21. 2. 8:00–9:50 učebna 51, Čt 28. 2. 8:00–9:50 učebna 51, Čt 7. 3. 8:00–9:50 učebna 51, Čt 14. 3. 8:00–9:50 učebna 51, Čt 21. 3. 8:00–9:50 učebna 51, Čt 28. 3. 8:00–9:50 učebna 51, M. Hromek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seminář podává základní vědomosti o problematice moderních francouzských dějin a snaží se uvádět do širších souvislostí významné historické události. Seminář je veden v návaznosti předmět FJ1005 Dějiny Francie. Sled dějinných událostí je dokumentován nejrůznějšími dobovými prameny, ukázkami z oblasti výtvarného umění, literatury apod. Studenti si osvojí francouzskou historickou terminologii.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu by student měl být schopen chápat dějinné události v širších souvislostech a samostatně je vyhodnocovat.
Osnova
  • 1. Mezi republikou a monarchií (19. století) 2. Třetí republika 3. I. světová válka a meziválečné období 4. II. světová válka 5. IV. republika 6. V. republika
Literatura
    doporučená literatura
  • Poučová, M., Stehlík, M, & Canal, L. G. (2015). Histoire de France. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z: https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2015/FJHC_DKF/um/histoire_de_France/index.html
  • Duby, G. (2003). Histoire de la France. Paris: Larousse.
  • ? Berlin: Lagenscheidt. Certeau de, M. (2011). Psaní dějin. Brno: CDK.
  • Šrámek., J. (1995). Úvod do dějin a kultury frankofonních zemí. Brno: Masarykova univerzita.
  • Brno: Masarykova univerzita. Bruchet-Collins, J. (2003). Qui, que, quoi, quand ? Berlin: Lagenscheidt.
  • Steele, R. (2002). Civilisation progressive du français. Paris: CLE International.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%), autoevaluace, test.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.