ZS1MK_AD4B Didaktika 2 - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AD4B/OS01: Pá 22. 2. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 1. 3. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 8. 3. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 15. 3. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 22. 3. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 29. 3. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 5. 4. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 12. 4. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 26. 4. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 3. 5. 8:00–9:50 učebna 65, Pá 10. 5. 8:00–9:50 učebna 65, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1MK_AD4A Didaktika AJ && ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
Didaktika 1 passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
Osnova
  • 1-2) Řečové dovednosti: mluvení. 3-4) Řečové dovednosti: čtení. 5-6) Řečové dovednosti: psaní. 7-8) Slovní zásoba. 9-10) Gramatika u žáků mladšího školního věku. 11-12) Výuka výslovnosti.
Literatura
  • READ, Carol. 500 activities for the primary classroom. First published. Oxford: Macmillan Education, 2007, 320 s. ISBN 9781405099073. info
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : angličtina pro učitele předškolních a mladších školních dětí : praktická příručka aktivit a jazyka pro komunikaci ve třídě. Edited by Dana Hurtová, Translated by Martin Prošek. Oxford: Oxford University Press, 2006, viii, 150. ISBN 0194422666. info
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180. ISBN 0194422070. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
  • DUNN, Opal. Beginning English with young children. Edited by Monica Vincent - Roger H. Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 s. ISBN 0-333-33307-1. info
Výukové metody
class discussions,presentations, workshop, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons is expected. 2 Microteaching. 3 2 reflective letters. 4 Portfolio and oral interviews. 5 Contributions to moodlinka.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Poznámka k zápisu předmětu: M Učitelství pro 1. st. ZŠ mgr. kombinované PdF, M-ZS5: Předmět je určen studentům, kteří složili SoZK a připravují se na SZZ z AJ C Učitelství pro 1. stupeň ZŠ CŽV rozš. PdF, C-CV: Předmět je určen absolventům oboru anglický jazyk, SZZ se neskládá.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.