SOp223 Realizace rozvojového projektu

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Poslt (cvičící)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SOp223/01: každé liché úterý 16:00–17:50 učebna 78, L. Gulová
Předpoklady
SOp213 Rozvojový projekt
Předmět navazuje na předmět Příprava rozvojového projektu, kdy měli studenti úkol v průběhu celého minulého semestru postupně vytvářet rámec a obsah projektu. Na základě této zkušenosti vytvoří reálný projekt, který zrealizují. Projekt bude směřován do oblasti sociální pedagogiky s přesahem do oblasti sociální práce nebo školství. Může se jednat o soubor lekcí pro vybrané školské nebo i jiné zařízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na předmět Příprava rozvojového projektu, kdy měli studenti úkol v průběhu celého minulého semestru postupně vytvářet rámec a obsah projektu. Na základě této zkušenosti vytvoří reálný projekt, který zrealizují. Projekt bude směřován do oblasti sociální pedagogiky s přesahem do oblasti sociální práce nebo školství. Může se jednat o soubor lekcí pro vybrané školské nebo i jiné zařízení.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna: • Oslovit nejrůznější zařízení, kde lze projekt realizovat • Připravit realizaci projektu • Realizovat projekt • Evaluovat výsledek projektu s pomocí drobného výzkumného šetření
Osnova
  • • Výběr zařízení • Postupná realizace projektu • Evaluace jednotlivých fází realizace projektu • Analýza výzkumu spojeného s projektem • Zpracování metodiky projektu • Zhodnocení projektu Jedná se o předmět realizovaný v rámci praxí v oboru sociální pedagogika.
Literatura
  • GULOVÁ, Lenka. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. info
Výukové metody
Studenti budou pracovat v týmu, v rámci fiktivní organizace (spolku). V průběhu cvičení budou vytvářet rámec projektu a zpracují projektovou dokumentaci. Součástí projektu bude výzkumné šetření. Zpracovaný projekt budou prezentovat v rámci semináře. Na základě této zkušenosti navrhnou reálný projekt, který v praxi (v týmové práci nebo i jako jednotlivci) zrealizují (v rámci dalšího semestru). Projekt může zahrnovat libovolné téma z oblasti sociální pedagogiky, sociální práce, andragogiky, pedagogiky aj. V závěru předmětu studenti vytvoří kompletní projektovou dokumentaci.
Metody hodnocení
Studenti v týmu zrealizují projekt, který připravovali v uplynulém semestru. Výsledek zpracují do metodického materiálu.
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2519
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023.