PdF:AJ9302 Současná americká literatura a - Informace o předmětu
AJ9302 Současná americká literatura a společnost
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ9302/KombiPred01: Pá 24. 2. 14:00–14:50 učebna 10, Pá 10. 3. 14:00–14:50 učebna 10, Pá 24. 3. 14:00–14:50 učebna 10, Pá 14. 4. 14:00–14:50 učebna 10, Pá 28. 4. 14:00–14:50 učebna 10, Pá 12. 5. 14:00–14:50 učebna 10, Z. Janík
AJ9302/KombiPred02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Janík
AJ9302/KombiSem01: Pá 24. 2. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 10. 3. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 24. 3. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 14. 4. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 28. 4. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 12. 5. 12:00–13:50 učebna 10, D. Hochmanová
AJ9302/KombiSem02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Hochmanová
AJ9302/PrezPred01: Po 15:00–15:50 učebna 54, Z. Janík
AJ9302/Prez01: Út 13:00–14:50 učebna 60, D. Hochmanová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- This course introduces students to major trends, authors and works of contemporary American literature by focusing on themes relevant for current times and provides connections to current political, cultural and social events. The central theme is the issue of identity - national, transnational, gender, social, racial, ethnic and multiethnic.
- Výstupy z učení
- At the end of this course, students should be able to
identify cultural values and interpret their significance
describe postmodernism, discuss its causes and origins
identify and analyze postmodern features in literary texts
explain how minority writers (women, ethnic, racial and sexual minorities) have used postmodern narrative techniques to define their identities - Osnova
- 1. Cultural, social and literary themes of contemporary USA
- 2. Theories of poststructuralism as a tool to interpret contemporary culture
- 3. Postmodern Identity (Thomas Pynchon, John Barth, Kurt Vonnegut)
- 4. Revisiting History (E. L. Doctorow, Toni Morrison)
- 5. New ideas, new genres (graphic novel, cyberpunk)
- 6. Critique of literary canon and critique of poststructuralism (Adrienne Rich, Gloria Anzaldua, Barbara Christian)
- 7. Identity and Race (Alice Walker, Amiri Baraka, Lucille Clifton)
- 8. Identity and Ethnicity I (Sandra Cisneros, Amy Tan) 9. Identity and Ethnicity II (Louise Erdrich, Sherman Alexie)
- 10. Identity and Gender (Ursula LeGuin, Adrienne Rich, Olga Broumas)
- 11. Queer Identity (Leslie Feinberg, Olga Broumas)
- 12. Transnational Identity (R. Jarrar, Iva Pekarkova)
- Literatura
- Výukové metody
- discussion-based seminars
group work - Metody hodnocení
- 1) Response papers and other tasks, focusing on one text from the assigned reading
2) final credit test
3) in-class presentation of an argument (based on the novel you read) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/AJ9302