PdF:AJ5424 Dramatická improvizace v AJ - Informace o předmětu
AJ5424 Dramatická improvizace v AJ
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Lucie Moravčíková (cvičící)
- Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5424/OS01: So 2. 3. 8:00–12:50 učebna 58, So 23. 3. 8:00–12:50 učebna 58, L. Moravčíková
- Předpoklady
- ! AJ0401 Dramatická improvizace v AJ
English B2 level - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/20, pouze zareg.: 4/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 3/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The main objectives of the course in the semester are to allow students to practice their English in a controlled environment. During the classes the method of theatre improvisation will be applied and language, communicative competence as weel as presentation and acting skills will be enhanced. Creative approach of theatre improvisation offers wonderfull combination of personalized learning and enjoyment. The course will help to build up experience in performing in front of an audience: something that is essential for future teachers of English and for every job requiring public speaking skills.
- Výstupy z učení
- a) development of spoken English b) ability to use drama and improv methods in own teaching practice c) basic principles of theatrical and applied improvisation
- Osnova
- The method of theatre improvisation was originally developed in North America and from 80’s it is being applied to education, soft skills development, language learning and other areas. • “Improvisation can be considered the fifth skill — the skill which follows reading, listening, speaking, and writing. In many ways, it is the most important because it is the real test of whether students can use what they have learned without being told exactly what to do or say.” (Maurer, 1997). • • The principles of theatre improvisation • • 4CS development – Communication, Collaboration, Critical thinking and Creativity • • Language in authentic communication • • Public speaking
- Literatura
- JOHNSTONE, Keith. IMPRO : improvizace a divadlo. Edited by Julek Neumann. 1. vydání. V Praze: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2014, 294 stran. ISBN 9788073312664. info
- WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Translated by Eva Machková. 2., revidované a aktualizov. Praha: Sdružení pro tvořivou gramatiku, 2014, 232 stran. ISBN 9788070682869. info
- JOHNSTONE, Keith. Impro for Storytellers. 1999. ISBN 0-571-19099-5. info
- SPOLIN, Viola. Improvisation for the Theater Third Edition. Northwestern University Press, 1999. info
- WAY, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 1996, 218 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- SPOLIN, Viola. Theater games for the classroom : a teacher's handbook. Edited by Arthur Morey - Mary Ann Brandt. Evanston, Illinois: Northwestern University Press, 1986, 232 s. ISBN 0810140047. info
- Výukové metody
- The class is based around the practical application of the improvisational techniques. Experiential activities and reflection. Reading and discussion.
- Metody hodnocení
- Attendance and active participation.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/AJ5424