SOk126v Projektování v pedagogické práci (praxe)

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/1/0. 5 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SOk126v/01: Pá 23. 2. 17:00–18:50 učebna 37, So 18. 5. 14:00–16:50 učebna 37, L. Gulová, M. Kurowski
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je cvičení studentů v projektování v pomáhajících profesích. Studenti mají za úkol vymyslet a zrealizovat projekt v oblasti vychovatelství, tedy v prostředí, kde se vychovatelé běžně uplatňují na trhu práce (školy, družiny, dětské domovy apod.). Na začátku semestru dostanou studenti při kontaktní výuce know-how jak takový projekt organizačně zajisti, jaká témata a metody jsou adekvátní a dále pak pod garancí zástupce katedry realizují sami vlastní nápad ve škole nebo školském zařízení. Studenti také získají plnou podporu formou elektronického online kurzu. Kromě teoretické výuky pak studenti budou mít za úkol projekt zrealizovat (či jeho dílčí část), v minimální dotaci 20 hodin.
Výstupy z učení
Studenti
• získají dovednosti v projektování (tvorba rámce projektu, rešerše, fundraising, swot analýza, stanovení cílů a klíčových aktivit projektu, apod.)
• budou schopni si vytvořit projekt na vybrané téma z oblasti vychovatelství.
• získají přehled o různých dotacích a grantech • naučí se pracovat s projektovou žádostí
• pochopí základní kroky projektového procesu (tvorba cílů, cílových skupin)
Osnova
  • 1. Význam projektování v humanitních vědách a pomáhajících profesích.
  • 2. Práce s konkrétními grantovými zakázkami a dotacemi
  • 3. Vytvoření a práce v týmu
  • 4. Výběr tématu a cílové skupiny projektu
  • 5. Techniky práce s maticí logického rámce
  • 6. Záměr, cíl, výstupy a aktivity projektu
  • 7. Finanční zdroje projektu
  • 8. Propojení projektování a metodologie
  • 9. Zpracování finální verze projektu, prezentace výsledku práce týmu
Literatura
  • GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 212 stran. ISBN 9788021047242. info
  • JŮVA, Vladimír. A. Hopf. Sociální pedagogika pro učitele. Pedagogika. Praha: UK - PedF, 2002, LII, č. 4, s. 470-471. ISSN 3330-3815. info
Výukové metody
přednášky, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků v oboru, samostudium, četba
Metody hodnocení
Splnění seminárního úkolu, prezentace projektu.
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/ekurzy/Praxe_Vych?fakulta=1441;obdobi=7143;predmet=1571499;nbloku=prezence%2001
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk126v