PdF:PSVP_Mod4b The Classroom, Its Management, - Course Information
PSVP_Mod4b The Classroom, Its Management, and Diagnostics 2
Faculty of EducationSpring 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching - Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Studium pro výchovné poradce (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Cíle výukového modulu:
• Seznámení s koncepcemi skupinové dynamiky, významu vrstevnických vztahů v dětství a v dospívání, stylů vedení třídy, klimatu školy a třídy;
• Osvojení základních metod pedagogické diagnostiky a uživatelské znalost specifických metod pedagogicko-psychologické diagnostiky třídy jako skupiny a vztahů v kolektivu. Frekventanti dokáží získané údaje využít při realizaci intervenčních a preventivních programů pro školní třídy. Důraz je kladen na dodržování etických zásad diagnostiky třídních kolektivů a následné práce se školní třídou.
• Reflexe vlastní práce se školní třídou jako se sociální skupinou, se skupinovou dynamikou a prostředím zvláště v různorodých kolektivech - Syllabus (in Czech)
- Vedení třídy formou skupinové práce
- • Typy a možnosti práce se školní třídou. Struktura programů a jednotlivých setkání.
- • Zásady práce se skupinou: vytváření skupinových pravidel, skupinová komunikace, techniky a metody skupinové práce, jejich správné využití.
- • Příklady dobré praxe při práci se školní třídou.
- • Hodnocení efektivity skupinové práce.
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou přednášek a praktických cvičení, kdy se účastníci seznámí s diagnostikou třídního kolektivu zahrnující administraci metod, jejich zpracování, analýzu a interpretaci výsledků. V průběhu kurzu bude věnována pozornost vývoji vztahů s vrstevníky v dětství a dospívání, teorii malé sociální skupiny. Frekventanti dostanou přehled technik a metod, kterými lze diagnostikovat skupinovou dynamiku, klima školní třídy a vztahy s vrstevníky. Dále jim budou prezentovány zásady práce se skupinou a jejich aplikace na prostředí školní třídy.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8 + 1.
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/PSVP_Mod4b