AJ1S_DID3 Didaktika AJ 3

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Út 15:30–17:05 učebna 59
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Specific needs of young language learners, adequate types of activities in English classrooms.
Osnova
  • 1 The young language learner 2 Rhymes and poems in the ELT with small children 3 Storytelling 4 Animals, vocabulary, stories, activities 5 Making the most of songs and rhymes for children 6 Grammar - should young learners be taught grammar ? 7 Teaching listening 8 Teaching speaking 9 Teaching reading 10 Teaching writing 11 Pictures in the ELT with young learners 12 Basic school English teachers
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Metody hodnocení
zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005.