SV4BP_PROJ Závěrečný projekt a jeho realizace

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
konz. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 17 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/17, pouze zareg.: 0/17
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vypracování individuálního projektu se zaměřením na určitou oblast i věk žáků pod vedením odborníka z dané oblasti. Půjde např. o využití literárního textu v DV, o divadelní projekty, o projekty napříč osnovami apod. Student při práci na svém projektu by měl zúročit všechny vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia nejen v předmětech DV, ale i v předmětech psychologie, osobnostní výchovy, pedagogiky
Osnova
  • Zvolení tématu. Prozkoumávání zvolené oblasti ( divadlo, literatura, současné problémy mladých lidí, ) Studium a práce s odbornou literaturou. Návrh projektu, konzultace s odborníky. Realizace projektu ve zvoleném zařízení. Prezentace realizovaného projektu před spolužáky a zkušební komisí.
Metody hodnocení
- Návrh a záznam závěrečného projektu. - Video, foto, další dokumentační materiál. - Prezentace před studenty a zkušební komisí.
Informace učitele
JUDASOVÁ, K. Projekt stavebnice z mnoha dílků. In : Moderní vyučování. Praha, roč. 4, 1998, č. 1, s. 10. ISSN 1211-6858 KAŠOVÁ, J. Projekty. Kroměříž : IUVENTA, 1994. ISBN neuvedeno. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J.: Vyučování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4. SVOBODOVÁ, R.: Strukturované drama. In: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOZILOVÁ, D.: Strukturovaná dramatická hra. In: Tvořivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, č. 3, s. 11. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. a kol. Pohledy Projektová metoda ve škole i za školou. Praha : Artama, 1994. ISBN 80-7068-066-0 VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9. BUDÍNSKÁ, H.: Hry pro šest smyslů. Praha : GEMA, 1990. ISBN neuvedeno. HICKSON, A.: Dramatické a akční hry. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0. KOVALIKOVÁ, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála 1995. ISBN 80-901873-1-5. KOVALČÍKOVÁ, I.; MAJZLANOVÁ, K.; PAVLOVSKÁ, M.; PELÁN, J. Variácie podob výchovnej dramatiky. Prešov : LANA, 2003. ISBN 80-9683112-8-3. MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4. MARUŠÁK, R. Projekty napříč osnovami. In: Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 2001, č. 3, s. 1. ISSN 1211-8001. MACHKOVÁ E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1991. ISBN80-7068-105-5. PAVLOVSKÁ, M.; KROČA, D. Dramatická výchova a divadlo . Brno : CERM, 1999. ISBN 80-7204-110-X. PAVLOVSKÁ, M. ed..Cesta současné školy ke škole tvořivé. Brno : MSD, 2002. ISBN 80-86633-02-0. SLAVÍK, M. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-094-6. ŠIMONÍK, O. Výukové projekty. In. Alternativní metody a postupy. Brno : MU, 1997. ISBN 80-5610-159-5. VALENTA, J. Učit se být. Praha : Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X. WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.