Fy2MP_ALTF Alternativní přírodovědná výuka

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iveta Nováková
Rozvrh
Čt 8:50–9:35 laboratoř 86
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání vědomostí a základů osvojení dovedností v alternativních přírodovědných výukových metodách a postupech. Jde zároveň o položení základů pedagogických dovedností v těchto postupech a též o podnícení k vytvoření kladného postoje k dalšímu vzdělávání a k rozvoji vlastní kreativity. Předmět bude nabízen i studentům dalších přírodovědných oborů.
Osnova
  • 1. Tradiční a alternativní výukové metody přírodovědné výuky. 2. Žákovo pojetí učiva. 3. Učitelovo pojetí učiva. 4. Projektová přírodovědná výuka. 5. Situační a simulační přírodovědná výuka. 6. Přírodovědná výuka podporovaná audiovizuální technikou. 7. Přírodovědná výuka podporovaná počítačem. 8. Heuristická žákovská experimentální aktivita. 9. Skupinová výuka. 10. Přírodovědné soutěže. 11. Jednoduchý přírodovědný experiment.
Literatura
  • MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
  • KOVALIKOVÁ, Susan a Karen OLSENOVÁ. Integrovaná tematická výuka :model : [výuka, která vychází z poznání, jak učit lidský mozek]. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 80-901873-1-5. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.