PdF:RV2BP_OPx1 Teaching Practice - Course Information
RV2BP_OPx1 Teaching Practice
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education and Health Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Family Education (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Oborová praxe je zaměřená na poznání problematiky center, zařízení, institucí a organizací, které tématicky úzce souvisejí s oborem Rodinná výchova a výchova ke zdraví.
- Syllabus
- Praxe probíhá formou stáže; každý student si po dohodě s vyučujícím vybere jednu instituci pro hlubší, důkladné seznámení se s jejím zaměřením, cíly, metodami práce, charakteristikou klientely, náplní práce jejich pracovníků atd. (v podstatě s veškerými aspekty fungování vybrané instituce - včetně případných problémů ap.); studentem vybraná instituce se může nacházet kdekoli v ČR, např. v místě jeho bydliště; dle předem vypracovaného plánu (po dohodě jak se zástupcem instituce tak s vyučujícím) učiní student několikadenní stáž; během této stáže je vhodné (dle možností instituce) vykonávat pomocné asistentské práce; povinností studenta pracovat v průběhu praxe na portfóliu (veškerá dokumentace, postřehy, zkušenosti, poznatky, případně, je-li to možné a vhodné - i fotodokumentace atp.). Odevzdání portfólia je jedním z požadavků k udělení zápočtu. Významnou součástí oborové praxe je povinnost studenta veřejně prezentovat výsledky své práce (portfólio, komentář) před spolužáky takovým způsobem, aby ostatní studenty s vybranou institucí co možná nejdůkladněji seznámil. Příklady pomáhajících institucí, které mohou studenti navštívit: - volnočasová zařízení pro děti a mládež - kontaktní a poradenská centra pro pomoc osobám závislým na psychotropních látkách (event. virtuálně závislých) - centra a organizace zaměřená na sociální problematiku a pomoc dětem (resp. dospělým) v nesnázích (v Brně např. Modrá linka, Bílý kruh bezpečí, Azylový dům atp.) - církevní instituce - domy pro osamělé matky s dětmi - vesničky SOS - centra pro podporu zdraví atd.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/RV2BP_OPx1