PdF:SZ3MP_KOM1 Pedagogická komunikace - Informace o předmětu
SZ3MP_KOM1 Pedagogická komunikace
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (cvičící)
PhDr. Helena Andresová, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Ducháčková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Danuše Filipinská (cvičící)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miroslav Janda (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Silvie Malá, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Alexandr Polák (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Šťovíčková-Šimáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavlína Trnková (cvičící)
PaedDr. Jiří Valla (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Základy pedagogické komunikace.
- Osnova
- Znaky a principy pedagogické komunikace. Verbální komunikace. Neverbální komunikace. Komunikační pravidla.
- Literatura
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
- LINHARTOVÁ, Dana. Pedagogická komunikace pro učitele. 1. vydání. Brno: MZLU, 2001, 74 s. ISBN 80-7157-556-9. info
- Šimoník, Oldřich. Úvod do didaktiky základní školy. Brno : MSD s.r.o. Brno, 2005. 141 s. Kapitola 4.
- Metody hodnocení
- Požadavky na ukončení: 1.KOMUNIKAČNÍ VÝSTUP. Kriteria: FORMÁLNÍ STRÁNKA PROJEVU: VERBÁLNÍ SLOŽKA : přiměřená hlasitost, přiměřené tempo, správné frázování, dynamika řeči, emocionalita řeči, adekvátní slovník, spisovná mluva. NEVERBÁLNÍ SLOŽKA : pohledy, výraz obličeje, gesta, pohyby, fyzický postoj, dotyk, přiblížení vzdálení, úprava zevnějšku. OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU : soulad obsahu a formy, přiměřenost posluchačům. DALŠÍ ASPEKTY : motivace, atmosféra, zpětná vazba, udržení pozornosti, netradiční přístup, styl komunikace, pomůcky, tabule, dosažení cíle. 2. FORMULACE OTÁZEK k vybranému učebnímu celku.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SZ3MP_KOM1