AJB_TYLS Výuka mladších žáků: výměna zkušeností

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The seminar will offer activities intended for young learners. It will show particularities of this age and activities appropriate for this group of learners. The participants will learn to consider all aspects of the lesson, to plan the activities and create their own lessons according to different requirements. They will be given the opportunity to confront their own ideas with those of other participants. This is to realize the wide scale of possibilities. The course is aimed to offer a lot of practical ideas to those who have little or no opportunities to work with children.
Osnova
  • Introduction: Young learners and their particularities for learning foreign languages Procedures profit from their specifications in teaching a second language Conditions of teaching: Setting the classroom, classroom language, classroom routines Materials – textbooks, picture material, real objects, audiovisual materials Lesson plans Planning teaching - Methods and activities: Verbal activities, musical activities, art and craft activities, motional activities,drama Practical work: 1. working with rhymes/chants/songs 2. working with a topic 3. working with a page of a textbook 4. working with a linguistic task 5. working with a phonetic task 6. creating materials 7. creating worksheets Teacher’s presentations of each work Creating students’ own work and its presentation
Literatura
  • Doláková, S. Playing English, 1. díl. Infoa, 2006.
  • VALE, David a Anne FEUNTEUN. Teaching Children English : a training course for teachers of English to children. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, vi, 280. ISBN 0521422353. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
Metody hodnocení
Block seminar, attendance in both blocks(8-10-2007 i 7-12-2007) required. Self study between the two seminars.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Předmět bude vyučovat Sylvie Doláková společně se Světlanou Hanušovou.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: dopolední blok, pátek 10.10. a pátek 19.12. 2008.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.