F2MP_PP1 Písemný projev 1

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jéróme Vives (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsahem předmětu je prohloubení argumentativních postupů studiem složitějších textů. Probíraná témata, v nichž se objeví i náměty pro klauzurní práci, vyžadují hlubší znalosti studentů, neboť evokují spíše abstraktní pojmy. Eseje (dissertations) studentů, které jsou nacvičovány podle francouzského modelu, jsou zaměřeny směrem k obecnému (filozofickému) traktování. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy ve frankofonních zemích a tyto texty písemně interpretovat.
Osnova
  • 1. Révision de la méthodologie de la dissertation. 2. Désobéir en Citizen. 3. Ce que je crois, Jean Guéhenno, 1964 : l’enseignement déshumanisé. 4. Le siècle de la peur, Albert Camus in Combat, 1948. 5. Le tourisme est-il néfaste ? (cf R-P. Droit in Le Monde, 30.05.1997). 6. De quelle liberté l’art témoigne-t-il? 7. Les échanges culturels : enrichissement ou perte? 8. Les rôles de l’image et de l’écrit dans la presse (cf Luc Ferry in la sagesse des modernes, 1998). 9. L’égalité d’instruction (cf Condorcet in Progrès de l'esprit humain, 1793).
Literatura
  • LEBORGNE-PAPAZIAN, J. Bac 95 philosophie, corrigés. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 130 s. ISBN 2.09.181060-6.
  • Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International. ou www.fdlm.org.
  • BOYER-VIDAL, A. Annabac français 2000. 1. vyd. Paris : Hatier, 1999. 252 s. ISBN 2-218-72886-9.
  • Hebdomadaire français Le nouvel Observateur. ISSN 0029-4713 ou www.nouvelobs.com.
  • TRAVIER, D., FALCK, M. Annabac 94 philosophie, corrigés. 1. vyd. Paris : Hatier, 1993. 154 s. ISBN 2-218-07009-X.
  • BRAUNS, E., Annabac philosophie 93. 1. vyd. Paris : Hatier, 1992. 180 s. ISBN 2-218-02775-5.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář. Ukončení: zkouška. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Test (za úspěšný se považuje test s minimálně 70 % správných odpovědí) a ústní zkouška.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010.