A2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Garance
Aaron Marc Collier, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || AJ2BP_SZKO Souborná zkouška z AJ
Úspěšné absolvování A2BK_SZOK.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective is to improve the students' English in all four major skill groups: reading, writing, listening, and speaking. Classes will move quickly through the coursebooks, Inside Out Upper-Intermediate and Advanced. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students should be able to understand how to present a topic of interest to them. They should be able to interpret texts of an advanced level and be able to respond to advanced-level input with a high level of accuracy. .
Osnova
  • The following subjects will be discussed:
  • Home
  • Identity
  • Food
  • Schools
Literatura
  • KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
  • Inside out., Advanced. [Oxford]: Macmillan, 2001, 1 VHS ster. ISBN 0-333-95937-X. info
  • SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, xxx, 658. ISBN 9780194420983. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 315 s. ISBN 0521653975. info
Výukové metody
Students will take part in pair-work, group-work and class discussions and will be expected to give a presentation on a topic of their choice.
Metody hodnocení
Students must demonstrate a good command of use of English at an advanced level during the final credit test(comprising Use of English, Listening and Reading papers, passmark 70%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1681
Students must first successfully score (passmark 70%) at continuous assessment to be able to proceed to the credit test. Course Requirements: Active not passive involvement. One written assignment. Regular contributions to mood-link-a forums. One progress test passed. Homework and preparation as advised. 80% attendance is recommended.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.