PdF:SV4BP_VPPr Praktikum z vývoj. psychologie - Informace o předmětu
SV4BP_VPPr Praktikum z vývojové psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_VPPr/01: Po 7:55–9:35 učebna 33, D. Denglerová
SV4BP_VPPr/02: Po 9:45–11:25 učebna 33, D. Denglerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je doplnit teoretické poznatky z předmětu Vývojová psychologie vlastními úvahami a praktickými cvičeními. Zatímco v předmětu Vývojová psychologie byla věnována pozornost periodizaci lidského vývoje, zde se budeme převážně věnovat jednotlivým funkcím lidské psychiky a všímat si jich v kontextu vývoje. Důležitou součástí kurzu bude samostatná práce studentů, kterou budou plnit průběžně a nosit na hodiny, kde je budou prezentovat kolegům a bude probíhat diskuse. Student bude schopen rozumět zvlášnostem mezi věkovými kategoriemi. Bude schopen interpretovat chování dětí, dospívajících, dospělých i seniorů. Bude schopen uvažovat o mezigeneračních vztazích, střetech i shodách.
- Osnova
- Vývoj dětské hry. Vývoj dětské kresby. Emoční vývoj. Kognitivní vývoj. Vývoj sebepojetí. Vývoj genderové identity. Vývojové změny ve stáří. Mezigenerační vztahy, agismus.
- Literatura
- Výukové metody
- rozbor úkolů (analýza dětské kresby, hry, rozhovor s adolescentem a seniorem), anylýza filmového díla
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- Podmínky ukončení Na seminářích je nutná aktivní účast, tzn. docházka a prezentace splněných úkolů.V průběhu semestru bude nutné splnit 5 úkolů, průběžně je odevzdávat a diskutovat nad nimi s kolegy. Rámcové zadání úkolů (upřesnění proběhne v rámci semináře): Pozorování vývoje dětské kresby (získat kresbu minimálně tří dětí rozdílného věku, např. 3, 6, 9 let na stejné téma, kresby porovnat a rozebrat z hlediska vývojové psychologie). Pozorování dětské hry (v kolektivu dětí předškolního věku pozorovat spontánní hru, sledovat její prvky, role dětí). Vývoj genderové identity (rozhovor s adolescentem). Existuje životní moudrost?(rozhovor se seniorem nad 75 let). Životní etapa, v které bych chtěl žít a proč (vlastní zhodnocení a úvaha nad obdobími lidského života).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SV4BP_VPPr