SV4MP_SPUP Sociálně-pedagogické umělecké projekty

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Předpoklady
Předmět je povinnou součástí prezenčního magisterského studia oboru Sociální pedagogika a volný čas. Předpokladem pro jeho ukončení je splnění úkolů vymezených sylabem předmětu a úspěšným složením zkoušky formou kolokvia. Předpokládá se zvládnutí základních znalostí z dějin umění 20. století a aplikace do psychologie a pedagogiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle semináře jsou: 1. Seznámit se s příklady uměleckých projektů se sociálním podtextem (20. století) 2. Shlédnout příklady již realizovaných sociálních projektů v oblasti výtvarné pedagogiky 3. Naučit se koncipovat vlastní umělecko-pedagogické projekty se sociálním zaměřením
Osnova
  • Autoři - umělci, kteří tvořili sociální umělecko-pedagogické projekty Pedagogové - umělci, kteří realizovali tyto projekty v praxi
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Možné prognózy výtvarné edukace. 2008. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílo jako modus sebepoznání a spirituality. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 441-451, 10 s. ISBN 80-210-4206-0. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. 1. vyd. Praha: Triton, Nakladatelství MU, 2005, 290 s. Spisy Pedagogické fakulty MU č. 96. ISBN 80-7254-705-4. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Poslání výtvarné výchovy v čase intermediálního přenosu znaku. 1. vyd. Ústí n. Labem: Univerzita J.E. Purkyně, Ústí n. Labem, 2002, 15 s. Ergo č.1. ISBN 1212-8317. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Rituál, umění a výchova. první. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2002, 350 s. 2002 svazek 83. ISBN 80-210-3029-1. info
Výukové metody
Výuka formou seminárních cvičení, vyžadujících individuální přípravu a samostudium studentů. Diskuse, prezentace zadaných úkolů.
Metody hodnocení
Návrh originálního projektu v prezentaci na CD
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011.