PdF:CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ - Informace o předmětu
CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející) - Garance
- Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni A2 (Úroveň A2 je definována na základě Evropského referenčního rámce pro jazyky (ERR) a průměrný student jí dosáhne za 2 roky pravidelného studia při rozsahu výuky 2 až 3 hodiny týdně.)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vstupní test nutno úspěšně absolvovat před zapsáním předmětu Cizí jazyk A - anglický - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- (Pozn.: Studenti studující cizí jazyk jako hlavní obor předmět CJV_AJA2 nezapisují a níže uvedené pro ně neplatí.) KDO ZAPISUJE PŘEDMĚT VSTUPNÍ TEST A2: Studium cizího jazyka je součástí prezenčních bakalářských programů Sociální pedagogika, Speciální pedagogika, Pedagogické asistentství pro ZŠ a Obory se zaměřením na vzdělávání. Studenti volí z nabídky AJ, NJ a RJ. V 1. semestru studia si zapisují povinně-volitelný předmět Vstupní test A2 ve zvoleném jazyce. Pokud obdrží zápočet, ve 2. semestru si zapíší předmět „AJ/NJ/RJ PRO (SOC./SPEC.) PEDAGOGY A“ a ve 3. semestru navazující předmět „B“. V případě velmi slabé znalosti je studentům doporučeno předmět Vstupní test A2 poprvé zapsat až ve 3. semestru. CÍLEM PŘEDMĚTU VSTUPNÍ TEST A2 je prověřit AKUTÁLNÍ znalost jazyka na minimální požadované úrovni A2 a zajistit rovné podmínky pro všechny studenty. Navazující výuka povinně-volitelného cizího jazyka na PdF probíhá na úrovních B1 v bakalářském studiu, resp. B2 v magisterském studiu (B2 = úroveň maturitní zkoušky). Náplní výuky je odborný a akademický jazyk. Znalost jednoho cizího jazyka minimálně na úrovni B1, resp. B2 je jedním z klíčových pilířů PROFILU ABSOLVENTA MU, což znamená, že cizí jazyk má stejnou důležitost jako Vámi zvolený hlavní obor.
- Osnova
- Předmět Vstupní test A2 je organizován následovně: 1) úvodní konzultace (seznámení s předmětem + jazykovým vzděláváním na PdF) - o termínu konání jsou studenti informováni emailem bezprostředně před začátkem semestru; 2) cvičný test v odpovědnících v is.muni ( = struktura i jazyková úroveň odpovídá zápočtovému testu); 3) samostatná příprava na zápočtový test na základě doporučené literatury a odpovědníků v is.muni; 4) zápočtový test ve zkouškovém období (leden/únor); INFORMACE O ZÁPOČTOVÉM TESTU: Jazyková úroveň: A2; Struktura: 1) poslech (cca 10 bodů); 2) porozumění psanému textu (cca 10 bodů); 3) slovní zásoba a gramatika (cca 20 bodů); Pro udělení zápočtu je třeba získat min. 70% bodů; Časový limit: 25 - 30 min. K přípravě doporučujeme využít materiály na: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1565 Výčet gramatických jevů a slovní zásoby na úrovni A2, který by měl student ovládat pro úspěšné zvládnutí testu: Gramatika: to be; articles; this/that/these/those; have got; the Possessive; Present simple; like/hate…sth. /doing sth.; adverbs of frequency; can/can’t; There is/are…;some, any, no; how much, how many; was/were; Past simple(regular/irregular verbs); Comparative and superlative adjectives; Present continuous; Future intentions: Going to/would like to and want to; Infinitive of purpose; will, might; Present perfect; Time phrases with present perfect and past simple; Prepositions of place, movement and time; must, have to, don’t have to. Slovní zásoba: Countries, nationalities; Jobs; Everyday objects; Family vocabulary; Common verbs; Daily routines; Transport; Food (countable and uncountable nouns); Dates, years, decades and centuries; Shops and shopping; Clothes; Animals and natural features; Weather; City and countryside; Education and careers; Communication; Describing things, people and events.
- Literatura
- doporučená literatura
- Materials for self-study and practice: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1565
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
- SOARS, Liz a John SOARS. New Headway English course. Oxford: Oxford University Press, 2000, 143 s. ISBN 0194366774. info
- SOARS, Liz a John SOARS. New Headway English course. [s anglicko-českým slovníčkem]. Oxford: Oxford University Press, 2000, 96 s. ISBN 0194375722. info
- CUNNINGHAM, Sarah, Peter MOOR a Frances EALES. Cutting edge. [with mini-dictionary]. Harlow: Longman, 2001, 159 s. ISBN 0582403944. info
- CUNNINGHAM, Sarah a Peter MOOR. Cutting edge : elementary : workbook : [with key]. Harlow: Longman, 2001, 110 s. ISBN 0582403936. info
- VINCE, Michael a Kevin MCNICHOLAS. Elementary language practice with key : English grammar and vocabulary. Oxford: Macmillan, 2003, 288 s. ISBN 9781405007641. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, 168 s. ISBN 0521599571. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- 1) Úvodní konzultace; 2) Cvičný test informující o aktuální dosažené úrovni jazyka; 3) Příprava na zápočtový test formou samostudia na základě doporučené literatury a odpovědníků (is.muni).
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba uspět v ZÁPOČTOVÉM TESTU. ORGANIZACE ZÁPOČTOVÉHO TESTU: Zápočtové testy na úrovni A2 probíhají s roční periodicitou vždy v lednu/únoru. Vyhlašují se tři termíny – 1. řádný, 2. řádný a opravný, 3. opravný. Studenti mají povinnost se PŘIHLÁSIT NA ZKUŠEBNÍ TERMÍN prostřednictvím IS.MUNI (termíny jsou vyhlašovány v prosinci). Zápočet je udělen studentům, kteří získají alespoň 70% bodů (tj. 28 ze 40). Části testu: poslech, čtení, gramatika a slovní zásoba. Předmět Vstupní test A2 absolvují všichni studenti bez výjimky; maturitní zkouška ani mezinárodní certifikáty nejsou uznávány jako ekvivalent.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Dopustí-li se student při skládání zápočtového testu nepovoleného jednání jako je používání různých nedovolených pomůcek (např. „taháků“, komunikačních zařízení), opisování, vynášení/kopírování zadání testů a nebo jednání narušujícího průběh testu, má vyučující právo na vykázání takového studenta z učebny, přičemž student obdrží z daného zápočtového testu hodnocení N. V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Vstupní test pro prezenční bakalářské studium. Nutno úspěšně absolvovat v předstihu (obvykle v lednu) před zápisem předmětu Angličtina – A v jarním semestru.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/CJV_AJA2