ZS1MK_AD5A Didaktika 3 - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
ZS1MK_AD4B Didaktika 2 || ZS1MP_AD4B Didaktika 2
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL).
The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL.
They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs.
They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Osnova
  • 1. Who is a young learner Context: TEYL in the Czech Republic
  • 2. How children learn languages Needs analysis, what they need
  • 3. Classroom management Teacher, classroom language, discipline
  • 4. Planning a syllabus Different approaches, role of English within the curriculum Long-term planning
  • 5. Designing topic based lessons
  • 6. Designing story based lessons
  • 7. Designing activity based lessons
  • 8. Teaching English over the curricula
  • 9. Giving and getting feedback, monitoring progress
  • 10. Assessing YLs
  • 11. Resources and materials
  • 12. to 14.Presentations and microteaching
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
Metody hodnocení
Active participation in the lessons and discussions
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story or activity based)
Presentation with a 5 minute microteaching slot
Portfolio (guidelines on moodlinka)with TP materials
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.