PdF:FJMP_VPx3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
FJMP_VPx3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 4 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Předpoklady
- NOW( FJMV_VPxS Výuková praxe - seminář )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Čtyřtýdenní souvislá pedagogická praxe je završující forma praktické přípravy studentů učitelství a má komplexní charakter. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele. Po absolvování by student měl být schopen aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Studenti praktikují ve škole, účastní se náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (10-15 výstupů dle možností školy). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
- Literatura
- BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
- MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
- NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
- PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
- Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele : (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Edited by Hana Filová. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1999, 93 s. ISBN 8085931737. info
- Výukové metody
- Praxe ve školách.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se jazykových prostředků a řečových dovedností s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků). Podrobné pokyny k ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/FJMP_VPx3