PdF:RJ3DC_ZPS1 Seminář k závěrečné práci 1 - Informace o předmětu
RJ3DC_ZPS1 Seminář k závěrečné práci 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/7. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Ruský jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení práce s odborným textem a schopnost zpracovat odbornou studii ve formě závěrečné práce na vybrané téma. Seminář je určen studentům, kteří pracují na své závěrečné práci. Je veden příslušným konzultantem. Závěrečné práce studentů mohou být zaměřeny na lingvistiku, literaturu nebo na didaktiku. Studenti si zvolili konzultanta podle zaměření závěrečné práce. Studenti jsou v rámci jednotlivých specializací vedeni k tomu, aby uměli definovat téma své vědecké práce, formulovat výzkumný problém a výzkumné otázky. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu odborné literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují dovednosti do práce na vlastním projektu.
- Osnova
- Do obsahové části předmětu byla zařazena následující témata: 1. Výběr tématu, zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární odborné literatury. 3. Zpracování projektu závěrečné práce. 4. Koncepce závěrečné práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování, cizojazyčné lingvistiky a literatury. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Práce na závěrečném úkolu. Rozpracování dílčích úkolů a cílů závěrečné práce. 8. Soustavná průběžná práce na řešení závěrečného úkolu. 9. Prezentace dílčích výsledků. 10. Diskuse k odborným vědeckým problémům.
- Literatura
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva - Vendula Hlavatá. Druhé, rozšířené česk. Brno: Paido, 2010, 261 stran. ISBN 9788073151850. info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- V rámci seminářů studenti průběžně prezentují dílčí výsledky práce na svých projektech a vedou odbornou diskusi.
- Metody hodnocení
- Studenti získají zápočet za prezentaci svých projektů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/RJ3DC_ZPS1