PdF:ZS1MP_AJ4A Praktický jazyk 4A - Informace o předmětu
ZS1MP_AJ4A Praktický jazyk 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_AJ4A/01: St 12:05–13:45 učebna 12, I. Hrozková
- Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The Students are expected to be at the Intermediate level as the basic study material is a coursebook at upper-intermediate level. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at B2 level. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The syllabus includes: speaking activities reading comprehension writing narratives listening comprehension
- interaction. Students will participate in weekly activities and complete work outside of class in the coursebook and on Moodlinka.
- New Cutteing Edge Upper Intermediate, units 1 - 6, revision of verb forms, forming nouns, gerunds and adjectives, verb forms in the narrative, perfect tenses, articles.
- Topics: Life circles, Feelings, Doing quizes, Achievements, How to... (making a list of tips).
- Literatura
- povinná literatura
- Náhradní obsah: Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Student´s Book
- Náhradní obsah: Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Workbook
- neurčeno
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990. viii, 288. ISBN 0-521-33847-6.
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, online work
- Metody hodnocení
- Maximum points for the semester : 200 points/ pass mark 140 points (to pass the tests students must reach minimum 70 %) Components of the assessment: written end-of-semester test based on the files covered in the seminars: pass mark 70%: 80 p (two resits) oral interviews: 50 p (no resits for this part, students get points for the overall assessment) placement test : 1 - 10 points (beginning of the semester) placement test: 2 - 20 points (end of the semester) progress test: 10 points (mid semester, no resits) continuous assessment based on active participation in the seminars: 30 points Oral interview: based on what will be done in seminars (questions based on topics in the textbooks, explanation of the words and phrases from covered units).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/ZS1MP_AJ4A