AJPV_VDET Výuka dětí

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJPV_VDET/01: každé sudé úterý 13:55–15:35 učebna 11, I. Hrozková
Předpoklady
! AJPV_VDET Výuka dětí
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different readings for students will be recommended. Students will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able: to understand young learner's needs and specifics; to design adequate types of activities for young learners; to make reasoned decisions about the methods and approaches in ELT classes for young learners
Osnova
  • Syllabus: 1. Introduction and overview, Young language learner 2. Listening activities 3. Vocabulary presentation and practice, teaching pronunciation 4. Speaking - controlled and communicative activities. Grammar in young learners 5. Using literature. Storytelling. Drama with children 6. CLIL at primary
Literatura
    doporučená literatura
  • PINTER, Annamaria. Teaching young language learners. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, xii, 180 s. ISBN 0-19-442207-0. info
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • REILLY, Vanessa a Sheila M. WARD. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997, 195 s. ISBN 019437209X. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop,class discussion, group projects
Metody hodnocení
Credit requirements: attendance ( or a credit test, you can miss one class) active participation mini portfolio
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=485
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
didaktický seminář.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017.