A2MP_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MP_DI2A/Kombi01: Pá 21. 9. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 12. 10. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 26. 10. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 9. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 23. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 7. 12. 10:00–11:50 učebna 57, S. Hanušová
A2MP_DI2A/Kombi02: Pá 5. 10. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 19. 10. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 2. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 16. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 30. 11. 10:00–11:50 učebna 57, Pá 14. 12. 10:00–11:50 učebna 57, S. Hanušová
A2MP_DI2A/Prez01: Čt 11:00–12:50 učebna 53, E. Minaříková
Předpoklady
A2MK_DI1A, A2MK_DI1B passed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is focused on course design, language learner, theories of language acquisition, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Výstupy z učení
At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, the analysis of the needs of language learner, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Osnova
  • 1. Course design components 2. Needs analysis 3. Aims and objectives 4. Educational documents (RVP, CEFR) 5. Coursebooks and other materials in ELT 6. Content specification 7. Role of mother tongue and translation in ETL 8. Class management 9. Planning assessment and evaluation 10. Lesson planning 11. Course evaluation
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
Výukové metody
individuální projekt, seminář, zadaná četba
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.