PdF:ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A - Informace o předmětu
ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D. (cvičící), Mgr. Tereza Talavašková (zástupce)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AF1A/01: Pá 21. 9. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 5. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 12. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 19. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 26. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 2. 11. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 9. 11. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 16. 11. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 23. 11. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 30. 11. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 7. 12. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 14. 12. 8:00–9:50 učebna 64, I. Hůlková
- Předpoklady
- NOW( ZS1BK_AJ1A Jazyková cvičení 1A )||( ZS1BK_AJ1A Jazyková cvičení 1A )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je položit základy teoretických a praktických znalostí z oblasti fonetiky a fonologie.
- Výstupy z učení
- The student • understands fundamental linguistic terms in the field of phonetics and phonology and is able to explain these using particular examples; • knows the differences between Czech and English phonemes; • is able to pronounce all English phonemes correctly, is able to explain how they are produced and estimate their typical occurrence in words on the grounds of their spelling; • knows phonemic transcription, is able to use it correctly when transcribing simple English sentences (i.e., transcription from a written text as well as dictation) and is also able to read (pronounce) the transcribed words/sentences correctly; • is able to put theoretical knowledge into practice.
- Osnova
- 1. Consonants
- 2. Vowels
- 3. Diphthongs
- 4. Linking
- 5. Aspiration
- 6. Lenis x Fortis
- Literatura
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. The Workbook Of English Pronunciation for Teachers. Andrew Oakland, Jaroslav Ondráček (editoři). Brno: MU, 2004, 60 s. ISBN 80-210-3518-8. info
- BAKER, Ann. Tree or Three? : an elementary pronunciation course. Illustrated by Leslie Marshall. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1982, 121 s. ISBN 0521282934. info
- BAKER, Ann. Ship or sheep? : an intermediate pronunciation course. Illustrated by Leslie Marshall. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, v, 168. ISBN 052128354X. info
- Výukové metody
- Group work, homework, drill, individual projects.
- Metody hodnocení
- Requirements: Homework throughout the semester. Active participation in the lessons. Written test, pass mark 70%. Oral examination, pass mark 70%.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ZS1BK_AF1A