AJ2MP_DI1A Didaktika 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1A/01: Út 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová
AJ2MP_DI1A/02: St 8:00–9:50 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Sojková Šamalová
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be introduced into the basic principles of ELT in the areas of classroom management, materials choice and design, planning and teaching language skills.
Výstupy z učení
At the end of the course students:
will be aware of the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
will understand the relationship between the teacher and the learner.
will work on effective classroom management techniques
will plan their lessons for the teaching practice
Osnova
  • 1. Introduction. Group formation activities. Revising and recycling.
  • 2. Teaching vocabulary.
  • 3. Practising vocabulary.
  • 4. Teaching grammar.
  • 5. Practising grammar.
  • 6. Teaching and practising pronunciation.
  • 7. Lesson planning.
  • 8. Productive skills - teaching speaking.
  • 9. Productive skills - teaching writing.
  • 10. Receptive skills - teaching listening.
  • 11. Receptive skills - teaching reading.
  • 12. Integrating skills.
  • 13. Discussion with portfolios.
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying
Metody hodnocení
1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Microteaching
3 Portfolio (please see moodlinka for further details)
4 Teaching practice task (please see moodlinka for further details)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=515
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ2MP_DI1A