AJ2RC_PJ1A Praktický jazyk 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/36. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Mgr. Filip Pultar (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_PJ1A/01: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 59, Pá 11. 10. 15:00–17:50 učebna 59, Pá 25. 10. 15:00–17:50 učebna 59, Pá 15. 11. 15:00–17:50 učebna 59, Pá 29. 11. 15:00–17:50 učebna 59, Pá 13. 12. 15:00–17:50 učebna 59, F. Pultar
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The purpose of the course is to develop all four skills: reading, listening, speaking and writing. The initial level of the course is upper-intermediate (CEFR B2-C1), the aim of the course is extension of accuracy, fluency and the register in use of the English language. Through the analysis of the language for teaching purposes, the students will shift their roles - from being the users of the language towards the language facilitators. At the end of the course, after 3 semesters of the Practical Language course, the students are expected to achieve advanced level (CEFR C1).
Osnova
  • The students will cover U1-4 from the book New English File Upper Intermediate. Other additional materials will be used to support and further develop the topics and content of the corresponding units.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN,Clive a LATHAN-KOENIG, Christina. New English File Upper-intermediate student's book.Oxford: Oxford University Press 2010. ISBN: 978-0-19-451957-1
    doporučená literatura
  • SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005. xxx, 658 s. ISBN 0-19-442098-1
  • SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 274 stran. ISBN 8004259693. info
Výukové metody
Students will take part in pair-work, group-work, class discussions and online forums and will be expected to give a presentation and write one written assignment.Students will do independent work outside of class using e-learning (Mood-link)and reading.
Metody hodnocení
Attendance is important but not required. The students are expected to catch up with the work load on their own if they miss the classes. The continuous assessment will consist of unit tests, one progress test and forum participation (one original entry and one response for each topic is recommended). Students must also hand in one writing assignment and give one in-class oral presentation. Students must acquire a minimum of 70 percent from the final credit test. A final speaking test will be administered; the students will address the textbook based topics. It will be evaluated according to a speaking evaluation rubric. In order to pass the course, the students must achieve 70 percent on the final test and the speaking test.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1309
Recommended material for self-study: R.Murphy: English Grammar In Use, Cambridge University Press CAE Practice Tests, any publisher Readers level 6 English-English Dictionary Advanced Level (e.g. Oxford Advanced Learner´s Dictionary, 7th edition)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ2RC_PJ1A