JVp016 Angličtina pro speciální pedagogy - B

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp016/01: Út 12:00–13:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp016/02: Po 16:00–17:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp016/03: Čt 10:00–11:50 učebna 53, D. Hochmanová
JVp016/04: Po 14:00–15:50 učebna 63, D. Hochmanová
JVp016/05: St 8:00–9:50 učebna 63, M. Slavíková
JVp016/06: Čt 12:00–13:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp016/07: Po 10:00–11:50 učebna 65, M. Slavíková
Předpoklady
JVp015 English for Sp. Educators - A
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language and academic skills in English on B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by those students who finished the course English for Special Educators A successfully.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators B is to develop students' language skills and some academic skills in English on B1 level. Students will also learn some specialist vocabulary/terminology connected to their field of study (on B1 level).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: understand spoken as well as written LSP language at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues; give an oral presentation on their experience in the field/a project they would like to realize; summarize a specialized text related to their field of studies, address a specialist from their field in a formal letter; show a good command of grammar structures and vocabulary at B1 level of the CEFR.
Osnova
  • SP4BP_2AB1 English for Special Educators B
  • Topics: Revision of special needs terminology, Visual Impairment, Hearing Impairment, Intellectual Disability, Autistic Spectrum Disorders, Speech Impairments, Specific Learning Difficulties, Physical Impairment
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
    neurčeno
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
Výukové metody
task based 100-minute seminars, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, individual assignments, grammar and vocabulary practice, presentations, mind-mapping, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
Metody hodnocení
In-term requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar + attendance 2) Summary of a specialized text 3) Formal letter to a specialist 4) Practical training/project presentation 5) Vocabulary mind map Students need to get at least 65% altogether from the tasks to be allowed to take the oral exam. Final oral exam in the exam period
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.