HTP025 Anglický jazyk pro doktorské studium – úroveň C1

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Daniel Gerrard, M.A. (přednášející)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě - Fakultní oddělení celoškolských kateder - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě - Fakultní oddělení celoškolských kateder - Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HTP025/01: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–11:50 učebna 53, D. Gerrard
HTP025/02: Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–11:50 učebna 5
Předpoklady
B2 level knowledge of English is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz je určen pro studenty doktorského studia na PdF MU.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This C1 level course is intended for doctoral students at the Faculty of Education (with the exception of students from the Didactics of a Foreign Language programme). The course develops all four language skills (speaking, writing, listening and reading) while putting a special emphasis on academic writing and speaking.
Výstupy z učení
A C1 student can: - understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning; - express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions; - use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes; - produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices.
Osnova
  • SESSION 1: Introduction to academic writing; SESSION 2: The writing process; SESSION 3: Language of classification and definitions; SESSION 4: Coherence and cohesion ; SESSION 5: Language of generalisation, hedging and boosting; SESSION 6: Writing an academic article; SESSION 7: Writing an abstract; SESSION 8: Quoting, paraphrasing and summarising; SESSION 9: Presentation skills; Weeks 10-13: Independent work on the written assignment, peer review and oral presentation.
Literatura
    povinná literatura
  • Study material posted in the course folder in the MU Information System.
    doporučená literatura
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021. 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Academic English. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018. 222 stran. ISBN 9788027108428. info
Výukové metody
Group discussions; group and individual writing tasks; reading and text analysis; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (min. five sessions), active participation; 2) ROPOT quizzes (min. six); 3) dissertation proposal (1500 words); 4) peer review (two drafts); 5) oral presentation (10 mins).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška podle podmínek pro doktorské studium MU.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Kurz je určen pro studenty doktorského studia PdF MU.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/HTP025