PdF:DGA008 English for academic purposes - Informace o předmětu
DGA008 English for academic purposes
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Daniel Gerrard, M.A. (přednášející)
Jitka Autratová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DGA008/01: Čt 10:00–11:50 učebna 41, kromě Čt 27. 10., D. Gerrard
DGA008/02: Čt 10:00–11:50 učebna 33, kromě Čt 27. 10. - Předpoklady
- B2 level knowledge of English is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz je určen pro studenty doktorského studia na PdF MU. - Mateřské obory/plány
- Didactics of Foreign Language (program PdF, D-DCIJ_ENG) (2)
- Didaktika cizího jazyka (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Didaktika cizího jazyka (něm.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Didaktika cizího jazyka (program PdF, D-DCIJ) (2)
- Didaktika cizího jazyka (program PdF, D-SPE4) (2)
- Didaktika geografie (program PdF, D-DIGE) (2)
- Didaktika geografie (program PdF, D-SPE4) (2)
- Fremdsprachendidaktik (program PdF, D-DCIJ_GER) (2)
- Geography Education (program PdF, D-DIGEO) (2)
- Hudební teorie a pedagogika (program PdF, D-HTEP) (2)
- Hudební teorie a pedagogika (program PdF, D-SPE) (2)
- Jazyková a literární komunikace (program PdF, D-FI4) (2)
- Jazyková a literární komunikace (program PdF, D-JLK) (2)
- Pedagogika (angl.) (program PdF, D-PD4) (2)
- Pedagogika (program PdF, D-PD) (2)
- Pedagogika (program PdF, D-PD4) (2)
- School Pedagogy (program PdF, D-SCHPED) (2)
- Sociální pedagogika (angl.) (program PdF, D-PD4) (2)
- Sociální pedagogika (program PdF, D-PD4) (2)
- Special Education (program PdF, D-SPZPA) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, D-SPD4) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, D-SPD4) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, D-SPD4) (4)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Školní pedagogika (program PdF, D-SKPED) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- This C1 level course is intended for doctoral students at the Faculty of Education (with the exception of students from the Didactics of a Foreign Language programme). The course develops all four language skills (speaking, writing, listening and reading) while putting a special emphasis on academic writing and speaking.
- Výstupy z učení
- A C1 student can: - understand a wide range of demanding, longer texts, and recognise implicit meaning; - express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions; - use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes; - produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organisational patterns, connectors and cohesive devices.
- Osnova
- SESSION 1: Introduction to academic writing; SESSION 2: Academic writing with corpora; SESSION 3: Coherence and cohesion; SESSION 4: Language of generalisation, hedging and boosting; SESSION 5: Writing a conference abstract; SESSION 6: The writing process; SESSION 7: Language of presentations and presentation skills; SESSION 8: Delivering a paper presentation; SESSION 9: TBD; Weeks 10-13: Independent work on assignments.
- Literatura
- povinná literatura
- Study material posted in the course folder in the MU Information System.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Academic English. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018, 222 stran. ISBN 9788027108428. info
- Výukové metody
- Group discussions; presentations; group and individual writing tasks; reading and text analysis; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (min. five sessions), active participation; 2) ROPOT quizzes; 3) conference abstract (approx. 300-400 words); 4) peer review; 5) oral presentation (10-15 mins + Q&A) in exam period.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Zkouška podle podmínek pro doktorské studium MU.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Kurz je určen pro studenty doktorského studia PdF MU.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/DGA008