SZc039 Didaktika anglického jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will:
-develop and consolidate their knowledge of ELT principles which are based on the concept of the communicative approach in foreign language education
-analyze and adjust teaching materials
-try out various methods and techniques in microteaching sessions and they will evaluate their efficiency
-use their teaching portfolio for reflection on their professional development
Výstupy z učení
At the end of the course students will:
-be able to use methods and techniques to teach language systems and skills which will be based on the communicative language teaching methodology,
-be able to justify the use of the methods and techniques with the reference to theory,
-choose,critically evaluate and adjust teaching resources and authentic materials for their lessons,
-compile their teaching portfolio as an ongoing task,
-reflect their professional development using their teaching portfolio.
Osnova
  • 1. Introduction. Group formation activities. Revising and recycling.
  • 2. Teaching vocabulary.
  • 3. Practising vocabulary.
  • 4. Teaching grammar.
  • 5. Practising grammar.
  • 6. Teaching and practising pronunciation.
  • 7. Lesson planning.
  • 8. Productive skills - teaching speaking.
  • 9. Productive skills - teaching writing.
  • 10. Receptive skills - teaching listening.
  • 11. Receptive skills - teaching reading.
  • 12. Integrating skills.
  • 13. Discussion with portfolios.
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-study
Metody hodnocení
1. Attendance (80%) and participation in discussions
2 Microteaching
3 Portfolio
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.