PSVP_Mod1 Úvod do studia, východiska výchovného poradenství ve školství

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
8 + 2. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Ondráčková (přednášející)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PSVP_Mod1/KombiPred01: Pá 4. 10. 9:00–15:50 učebna 30, T. Kohoutek, J. Mareš, L. Ondráčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle výukového modulu:
• poskytnout účastníkům podrobné informace k plánu a průběhu studia;
• poskytnout účastníkům prostor pro reflexi výchozích představ o studiu a prezentaci individuálních očekávání, cílů a zkušeností;
• seznámit účastníky s prostředím ke komunikaci, sdílení studijních materiálů a výstupů, se způsobem a cíli poskytování zpětné vazby a evaluace kurzu;
• zahájit evaluaci kurzu vzhledem k rozvoji kompetencí účastníků;
• seznámit účastníky s organizačním, teoretickým a kompetenčním rámcem kurzu.
Osnova
  • Přehled témat výuky:
  • • strukturou modulů studia zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci,
  • • kompetence a očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců v rámci školního poradenského pracoviště,
  • • etické požadavky profese a studia;
  • • prostor pro seznámení účastníků, představení zkušeností a očekávání;
  • • organizační a technický kontext studia – využití IS MUNI, podmínky úspěšného ukončení modulů, způsob práce a způsob evaluace kurzu, struktura modulů zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci;
  • • očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců a jejich kompetencím v rámci školního poradenského pracoviště;
  • • etický rámec profese a studia;
  • • vybrané poradenské teorie a přístupy nabízející pojmovou mapu, která umožňuje rychlejší a hlubší orientaci v souvislostech, nacházení rychlejší a bezpečnější cesty pří volbě diagnostických a intervenčních metod a také postupné utváření vlastního poradenského přístupu;
  • • rozmanitost, komplexita a vývoj poradenství včetně hledání jeho optimálního modelu v měnících se společenských a ekonomických podmínkách u nás a v zahraničí – tyto poznatky mají přispět k porozumění stávající situaci rostoucí profesionalizace poradenství ve školách a vzdělávacím systému.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/PSVP_Mod1