FF:NLIII_07 Jazyková cvičení III/2 - Informace o předmětu
NLIII_07 Jazyková cvičení III/2
Filozofická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–15:40 J.401, kromě Po 21. 4. až Ne 27. 4.
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování Jazykové cvičení III/1 (nebo ekvivalentní). Požaduje se úroveň B1+.
Succesvolle afronding van Jazyková cvičení III/1 (or equivalent). Level B1+ is vereist. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- V kurzech Taalverwerving III/1 (zimní semestr) a Taalverwerving III/2 (letní semestr) se studenti snaží dosáhnout úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce. V tomto kurzu se procvičují všechny základní dovednosti (čtení, poslech, mluvení, psaní). Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby, ale opakuje se, prohlubuje a procvičuje také gramatika.
In Taalverwerving III/1 (wintersemester) en Taalverwerving III/2 (zomersemester) wordt toegewerkt naar niveau B2 volgens het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader. Alle basisvaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) worden in deze cursus geoefend. De klemtoon ligt op woordenschatuitbreiding maar ook grammatica wordt herhaald, uitgebreid en geoefend. - Výstupy z učení
- Na konci kurzů Taalverwerving III/1 a III/2 mají studenti rozsáhlou slovní zásobu a ovládají nizozemskou gramatiku. Ve všech čtyřech dovednostech (mluvení, psaní, poslech a čtení) dosahují úrovně B2, viz SERR.
Aan het eind van Taalverwerving III/1 en III/2 beschikken studenten over een uitgebreide woordenschat en beheersen ze de Nederlandse grammatica. Op alle vier de vaardigheden (spreken, schrijven, luisteren en lezen) presteren ze op niveau B2. Zie het ERK voor can-do-statements. - Osnova
- Text 1 - Integrace je zastaralý koncept
- - Texty 2a a 2b - Postavení angličtiny v Nizozemsku
- - Gramatika - Slovesné časy
- Kapitola 5 - Kreativní
- - Přesvědčivá komunikace | recenze
- - Text 1 - Dobrá reklama podceňuje
- - Text 2 - Večeře je spíše gulášem myšlenek než chutným celkem
- - Gramatika - Vztažné zájmeno | zou – zouden
- Kapitola 6 - Udržitelná
- - Šetření energií
- - Text 1 - Britský cyklistický imigrant o Nizozemsku
- - Text 2 - Už máte dost zeměkoule?
- - Gramatika - Zájmenné příslovce | zou – zouden | odlučitelná slovesa s předložkou
- We maken gebruik van de methode "Nederlands op niveau" (herziene editie) en behandelen de laatste drie hoofdstukken, aangevuld met ander (authentiek) materiaal. Hieronder een beknopt (onvolledig) overzicht van de leerstof.
- Hoofdstuk 4 – (Inter)nationaal
- Typisch Nederlands?
- Tekst 1 – Integreren is een achterhaald concept
- - Tekst 2a en 2b – De positie van het Engels in Nederland
- - Grammatica – Werkwoordstijden
- Hoofdstuk 5 – Creatief
- - Overtuigende communicatie | recensies
- - Tekst 1 – Goede reclame onderdrijft
- - Tekst 2 – Het diner is meer dan een hutsepot van gedachtes dan een smakelijk geheel
- - Grammatica – Het relatief pronomen | zou – zouden
- Hoofdstuk 6 – Duurzaam
- - Energie besparen
- - Tekst 1 – Britse fietsimmigrant over Nederland
- - Tekst 2 – Heb jij genoeg aan de aardbol?
- - Grammatica – Het voornaamwoordelijk bijwoord | zou – zouden | scheidbare werkwoorden met prepositie
- Literatura
- povinná literatura
- Berna de Boer Ronald Ohlsen: Nedederlands op niveau. Utrecht: Uitgeverij Coutinho, 2015
- doporučená literatura
- Fontein, A. M., Dumon Tak, M.A., Help! Een cursus Nederlands voor anderstaligen, deel 3: Zal ik u even helpen?. Utrecht, NCB, 2002, ISBN 90 5517 075 5
- BERGH, Heleen van den a Bram POLDERVARRT. Wat je zegt! :een cursus spreekvaardigheid voor anderstalingen. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1994, 100 s. ISBN 90-01-71442-0. info
- FONTEIN, A. M. a A. PESCHER-TER MEER. Nederlandse grammatica voor anderstaligen. Utrecht: Nederlands Centrum Buitenlanders, 1993, 287 s. : i. ISBN 90-5517-143-3. info
- neurčeno
- KLEIJN, P. de. Alexander :leerboek ter uitbreiding van de Nederlandse woordenschat van anderstaligen. 1. druk. Den Haag: De Kleijn, 1986, 531 s. ISBN 90-71737-01-2. info
- Výukové metody
- Intenzivní přednášky zaměřené na studenty (čtení, psaní, poslech, konverzace, cvičení na slovní zásobu a gramatiku,...)
Intensieve studentgerichte werkcolleges (lezen, schrijven, luisteren, conversatie, woordenschat- en grammaticaoefeningen,...) - Metody hodnocení
- Účast a aktivní zapojení jsou povinné. Student vypracovává týdenní domácí úkoly. Zkouška se skládá z písemné části (slovní zásoba, gramatika a poslech/psaní) a ústní části.
Aanwezigheid en actieve medewerking is vereist. De student bereidt wekelijkse huiswerkopdrachten voor. Het examen bestaat uit een schriftelijk deel (woordenschat, grammatica en luisteren/schrijven) en een mondeling gedeelte. - Vyučovací jazyk
- Nizozemština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2025/NLIII_07