ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXJa/01: St 8:00–9:40 T220, K. Prešinská
ROMSJIBXJa/02: St 10:00–11:40 T220, K. Prešinská
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Ďaďová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 15:50–17:25 L41
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Zuzana Ďaďová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 14:10–15:45 L34
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Pešek (přednášející)
Mgr. Jan Střítecký, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 12:30–14:05 L41
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jan Střítecký, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXJa/01: Po 15:50–17:25 M21
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXJa/01: Po 15:50–17:25 G11, L. Coufalová
ROMSJIBXJa/02: St 14:10–15:45 G22, L. Coufalová
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXJa/01: Po 15:50–17:25 G02, L. Coufalová
ROMSJIBXJa/02: St 14:10–15:45 G11, L. Coufalová
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:10–15:45 J21, St 14:10–15:45 C31
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ROMSJIBXJa/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Coufalová
ROMSJIBXJa/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Coufalová
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test. Účast na semináři alespoň 50%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXJa/01: Po 15:50–17:25 G25, L. Coufalová
ROMSJIBXJa/02: St 14:10–15:45 M21, L. Kuzmová
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Přípravný jazykový seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Romana Čadová (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný uazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování.
  • 2. Spojovací způsob souminulý, souslednost časová ve spojovacím způsobu.
  • 3. Spojovací způsob po spojkách.
  • 4. Spojovací způsob předminulý.
  • 5. Spojovací způsob ve větách časových.
  • 6. Spojovací způsob ve větách vztažných.
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8. Podmiňovací způsob složený, podmínková souvětí.
  • 9. Přípustková souvětí.
  • 10. Zdrobňování a zveličování. Ser a estar (shrnutí).
  • 11. Složené gerundium. Postavení přídavných jmen.
  • 12. Předložky, časy (shrnutí).
  • 13. Závěrečné shrnutí a opakování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2024

Předmět se v období jaro 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2025

Předmět se v období jaro 2025 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2023

Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2022

Předmět se v období jaro 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2021

Předmět se v období jaro 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.

ROMSJIBXJa Španělština IV (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
jaro 2020

Předmět se v období jaro 2020 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zlata Pospíchalová (cvičící)
Mgr. Katarína Prešinská (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
ROMSJIBXPa Španělština III
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Přípravný jazykový seminář III. Je určen pro studenty romanistiky, kteří chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.
Osnova
  • 1. opakování lekcí 1-4 z učebnice Nuevo Español en marcha 3
  • 2. lekce 5-8 z učebnice
  • 3. rozšiřování slovní zásoby (stravování, lidské tělo, nemoci, vyjádření pocitů, ekologie, zaměstnání, volný čas, umění...)
  • 4. procvičování gramatiky (účelové věty, rozkaz, spojovací způsob, porovnávání, časové věty, příma/nepříma řeč...)
  • 5. osvojování řečových dovedností na úrovni A2-B1 podle SERR
Literatura
    povinná literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
    neurčeno
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na mluvení.
Metody hodnocení
Písemný test.
Účast na semináři alespoň 70%.
Cvičení v Elfu.
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5523
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.