FAV043 CGI: vývoj a estetika počítačově generovaného obrazu

Filozofická fakulta
jaro 2003
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Košuličová (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý lichý pátek 9:10–9:55 12, každý lichý pátek 10:00–10:45 12, každý lichý pátek 10:50–11:35 12, každý lichý pátek 11:40–12:25 12
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
CGI: Vývoj a estetika počítačově generovaného obrazu V přednásce si představíme historický a technologický vývoj a estetiku počítačově generovaného obrazu v oblasti hraného a animovaného filmu. Budeme postupovat od prehistorie filmových triků po první vyuzití počítačové animace jako speciálního efektu. Ukázeme si, v jakých zánrech a typech scén hraného filmu se počítačově generovaný obraz pouzíval v průběhu svého historického vývoje. Zároveň se budeme věnovat vyuzití počítačově generovaného obrazu v animovaném filmu od prvních krátkometrázních po celovečerní snímky. Literatura: Barclay, Steven: The Motion Picture: From Film To Digital (Londýn 1999); Bizony, Piers: Digital Domain: Leading Edge of Visual Effects (New York 2001); Brinkman, Ron: The Art and Science of Digital Compositing (New York Londýn 1999); CottaVaz, Mark & Duigan, Patricia Rose: Industrial Light&Magic: Into the Digital Realm (Londýn 1996); Cubitt, Sean: Digital Aesthetics (Londýn 1998); Cubitt, Sean: Phalke, Meličs, and Special Effects Today (čas. Wide Angle, 1999, č. 21, s. 115-130); Darley, Andrew: Visual Digital Culture - Surface play spectacle in new media genres (Londýn - New York 2000); Goulekas, Karen: Visual effects in a Digital World (Londýn New York 2001); Jenks, Chris: Visual Culture (Londýn - New York: 1995); Manovich, Lev: The Language of New Media. (Londýn New York, 2001); Mitchell, J. William: The Reconfigured Eye (Londýn New York 1994); Perisic, Zoran: Visual Effects Cinematography (Londýn New York 2000); Pierson, Michele: No Longer State-of-the-Art:Crafting a Future for CGI (čas. Wide Angle, 1999, č. 21, s. 29-47); Rickitt, Richard: Special Effects (Londýn New York 2000); Rogers, Pauline B.: The Art of Visual effects: Interviews on the Tools of the Trade (Londýn New York 1999); Sobchack, Vivian: The Address of The Eye (Londýn New York 1992); Sobchack: Vivian: Meta-Morphing (Londýn New York 2000); Sobchack, Vivian: Screening Space - The American Science Fiction Film (New Jersey - Londýn 1997); Spielmann, Yvonne: Aesthetics Features in Digital Imaging: Collage and Morph (čas. Wide Angle, 1999, č. 21, s. 131-148); Wiedemann, Julie: Digital Beauties (Londýn 2001) ad. Filmy: Futureworld (1976); Star Wars (1977); Star Trek II: The Wrath of Khan (1982); Propast (The Abbys, 1989); Terminátor 2: Soudný den (Terminator 2: Judgement Day, 1991); Jurský park (Jurassic Park, 1993); Den nezávislosti (Independence Day, 1996); Mars útočí! (Mars Attack! 1996); Titanic (1997); Matrix (1999); Moulin Rouge (2001); Pán prstenů: společenstvo prstenů (Lord of the Rings: Fellowship of the Ring, 2001); Toy Story příběh hraček (Toy Story, 1995); Zivot brouka (A Bug s Life, 1998); Mravenec Z (AntZ, 1998); Toy Story 2 (1998); Final Fantasy: Esence zivota (Final Fantasy: The Spirit Within, 2001); Shrek (2001) ad.
Metody hodnocení
Kolokvium: esej (10 stran), individuální rozprava.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2003/FAV043