NI03_09 Jazyková cvičení III/2

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Rozvrh
Pá 10:00–11:35 A33 stara
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář navazuje na jazyková cvičení v podzimním semestru. Pokračuje se metodou Help!3. Cílem semináře je získat jazykové dovednosti na úrovni mezinárodného certifikátu (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal) "Profiel Taalvaardigheid Hoger Onderwijs'. Studenti jsou však také obeznámeni s autentickým poslechovým materiálem a videomateriálem. Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B2.
Osnova
  • Klimaat (Les 2 in Help 3 + extra materiaal)
  • Transport (Les 3 in Help 3 + extra materiaal)
  • Milieu (Les 4 in Help 3 + extra materiaal)
  • Economie (Les 5 in Help 3 + extra materiaal)
  • Werk (Les 6 in Help 3 + extra materiaal)
  • Ontspanning (Les 7 in Help 3 + extra materiaal)
  • Sport (Les 8 in Help 3 + extra materiaal)
  • Techniek (Les 9 in Help 3 + extra materiaal)
  • Gezondheid (Les 10 in Help 3 + extra materiaal)
  • Onderwijs (Les 11 in Help 3 + extra materiaal)
  • Herhalingsles
Literatura
  • Fontein, A. M., Dumon Tak, M.A., Help! Een cursus Nederlands voor anderstaligen, deel 3: Zal ik u even helpen?. Utrecht, NCB, 2002, ISBN 90 5517 075 5
  • BERGH, Heleen van den a Bram POLDERVARRT. Wat je zegt! :een cursus spreekvaardigheid voor anderstalingen. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1994, 100 s. ISBN 90-01-71442-0. info
  • FONTEIN, A. M. a A. PESCHER-TER MEER. Nederlandse grammatica voor anderstaligen. Utrecht: Nederlands Centrum Buitenlanders, 1993, 287 s. : i. ISBN 90-5517-143-3. info
  • KLEIJN, P. de. Alexander :leerboek ter uitbreiding van de Nederlandse woordenschat van anderstaligen. 1. druk. Den Haag: De Kleijn, 1986, 531 s. ISBN 90-71737-01-2. info
Výukové metody
Intensieve studentgerichte werkcolleges: schrijven, lezen, conversatie, presentaties, prosodie, luisteren en taaloefeningen.
Metody hodnocení
Student je povinnen aktivně se účastnit seminářů, uspět u dílčích testů, vypracovat a prezentovat referát. Na konci semestru složí zkoušku, ve které budou testovány všechny čtyři dovednosti (čtení, psaní, poslech, mluvení) Als de student heeft voldaan aan de gestelde eisen (presentie colleges - tussentijdse toetsen)legt hij/zij aan het eind van het semester een tentamen af waarin de vier vaardigheden (luisteren, lezen, spreken, schrijven) getoetst worden.
Vyučovací jazyk
Nizozemština
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2002, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2025.