SJ0B753 Španělští autoři literatury pro děti a mládež

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 12:30–14:05 U32
Předpoklady
SOUHLAS
Se supone que los estudiantes hayan aprobado el curso de Historia española (i.e. SJIA005 Úvod do dějin a kultury hispanofonních zemí I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
El curso ofrece una visión general de obras importantes escritas por autores españoles que han marcado la evolución de la literatura infantil y juvenil en España a partir del siglo XX. En las clases se prestará atención a las obras preseleccionadas no solamente desde el punto de vista literario, sino además nos dedicaremos al contexto histórico y cultural concreto en el cual sus autores las han creado.
Osnova
  • Programa: 1. Introducción (panorama general) 2. Los comienzos (padre Coloma y Saturnino Calleja) 3. El período de 1920-1930 (S. Bartolozzi, M. Abril, etc.) 4. La preguerra (E. Fortún) 5. La era de Franco ( J. Sánchez-Silva) 6. La época de la Transición: poesía y drama (Gloria Fuertes) 7. La época de la Transición: prosa ( autores consagrados M. del Amo, Juan Farias etc.) 8. C. Martín Gaite, A. María Matute. 9. Autores contemporáneos: temas de inspiración histórica (M. Fernández Pacheco, J.M. Merino, etc.) 10. Autores contemporáneos: nueva generación de autores(Care Santos,M. Casariego, etc.) 11. Adaptaciones de autores/cuentos clásicos. 12. Evaluación
Literatura
  • Cano, Isabel, Autores españoles de literatura infantil y juvenil, Publicaciones de la Asociación española de amigos del libro infantil y juvenil, Madrid, 1991.
Výukové metody
Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem. Studenti si rovněž připraví téma dle vlastní volby z nabízeného seznamu, které pak budou prezentovat v hodině.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) elegir un tema y prepar una presentación para la clase b) elaborar los deberes en el curso electrónico del ELF c) asistir a las clases y participar en los debates.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
La dinámica de las clases requiere una asitencia regular y activa. Se agradecerá cualquier iniciativa por parte de los alumnos, para que el curso cumpla con los objetivos aportando no solamente información de carácter factográfico, sino además todo tipo de elementos que puedan profundizar vuestro interés por la literatura española.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/SJ0B753