VIKMB19 Interakce člověk-počítač (Human-computer Interaction)

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Bouda (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví - Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví - Filozofická fakulta
Rozvrh
St 10:50–12:25 Kabinet knihovnictví
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory
Cíle předmětu
Kurz slouží jako teoretický i praktický úvod do oboru Human –Computer Interaction (Interakce člověk–počítač). Po absolvování kurzu budou studenti schopni navrhovat a prototypovat vlastní mobilní aplikace, aplikace na tablety nebo webové aplikace. Budou schopni také realizovat uživatelské testovat a využít heuristickou analýzy. Studenti si osvojí také práci v Axure/Balsamiqu.
Osnova
  • úvod: human-computer interaction, psychologie interakčního designu
  • scénáře, persony, storyboardy, papírové prototypováni
  • prototypování- digitální mock-ups (Axure)
  • Testujeme
  • heuristická analýza
  • přímá manipulace
  • mobilní aplikace
  • vizuální a informační design
  • uživatelské testováni
  • Design čtenářského prožitku
  • Emoční design
  • Exkurze
Literatura
    povinná literatura
  • COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. ISBN 04-700-8411-1.
  • JOHNSON, Jeff. Designing with the mind in mind : simple guide to understanding user interface design rules. Amsterdam: Morgan Kaufmann, 2010. xiv, 186. ISBN 9780123750303. info
    doporučená literatura
  • 3. BUXTON, William. Sketching user experience: getting the design right and the right design. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann, 2007, p. cm. ISBN 01-237-4037-1.
  • 2. LAL, Rajesh. Digital design essentials: 100 ways to design better desktop, web, and mobile interfaces. pages cm. ISBN 9781592538034.
  • KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet! : praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. 165 s. ISBN 9788025129234. info
  • SIMON, Herbert Alexander. The sciences of the artificial. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT, 1996. xiv, 231. ISBN 9780262193740. info
  • HUTCHINS, Edwin. Cognition in the wild. Cambridge, Mass.: MIT, 1995. xvii, 381. ISBN 0262082314. info
Výukové metody
lekce, skupinový projekt
Metody hodnocení
Hodnoceny budou dílčí skupinové úkoly. Kombinovaní studenti nemusejí pracovat na skupinovém projektu. Hodnocení se v jejich případě odvíjí od samostatné písemné práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Přednášky probíhají každý týden v Seminární učebně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.

Nahoru | Aktuální datum a čas: 24. 11. 2017 08:23, 47. (lichý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému