FF:CJQP17 Analýza literárního textu 2 - Informace o předmětu
CJQP17 Analýza literárního textu pro cizince II
Filozofická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Biljana Manolova, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Eva Rusínová
Kabinet češtiny pro cizince – Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Petr Šipka
Dodavatelské pracoviště: Kabinet češtiny pro cizince – Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 18:00–19:40 D43, Út 18:00–19:40 D43
- Předpoklady
- SOUHLAS
Do kurzů češtiny pro cizince se zájemci přihlašují formou přihlášek v Kabinetu češtiny pro cizince (nikoli přes Informační systém MU). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Multidisciplinární studia (program CST, KOS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na vývoj studentových schopností porozumět českým literárním textům a předložit jejich argumentovanou interpretaci.
Z výkladu a diskuze by měl vyvstat obraz specifických rysů českého literárního vývoje na pozadí českých kulturních dějin. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude účastník schopen:
- analyzovat a interpretovat vybrané texty české literatury,
- orientovat se v českém literárním kontextu 20. a 21. století,
- srovnat český literární vývoj 20. a 21. století s literárním vývojem země, ze které pochází,
- aplikovat získané znalosti při analyze literárních textů. - Osnova
- První hodina bude zaměřena na metody a formy práce s literárními texty.
- Další hodiny budou věnovány interpretaci úryvků textů, které účastníci kurzu obdrží v první hodině výuky.
- Texty jsou přirozeně voleny především s ohledem na literární kvality, ale s přihlédnutím k funkci, kterou česká literatura často v dějinách plnila, tedy s ohledem na společenské a politické vlivy
- Zásadní prostor bude věnován literatuře 20. století, nicméně nelze opomenout novější vývojové fáze.
- Literatura
- doporučená literatura
- LEHÁR, Jan. Česká literatura od počátků k dnešku. 2., dopl. vyd. Praha: Lidové noviny, 2004, 1078 s. ISBN 80-7106-308-8. info
- Výukové metody
- Interpretace úryvků textů vybraných děl české literatury, které se následně pokusíme zařádit do souvislosti literárního života a společenské situace daného období.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem.
Zápočet má formu závěrečného školního eseje (do 5 stran) na zadané téma, jež se píše v poslední hodině výuky.
K připuštění k závěrečnému školnímu eseji je třeba alespoň 70% aktivní docházky do výuky a prezentace na zadané téma. Pozdní příchod do kontaktní výuky vč. pozdního připojení se k distanční (online) výuce se rovněž počítá jako absence. Omluvena je pouze nepřítomnost z důvodu nemoci doložená lékařským potvrzením.
Aktivní docházkou se rozumí připravenost na výuku (splněné domácí úkoly, disponování probíranými studijními materiály, připravená prezentace apod.) a plnění úkolů stanovených vyučujícím. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2024/CJQP17