FF:ROM1B143 Rozvojová antropologie - Informace o předmětu
ROM1B143 Rozvojová antropologie v latinskoamerickém areálu
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 16:00–17:40 VP
- Předpoklady
- Note: This is an online synchronous course. The online lessons are scheduled for Thursdays, 4.00 pm.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Katalánský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Katalánský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Překladatelství francouzského jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství francouzského jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Překladatelství španělského jazyka (program FF, N-HS)
- Překladatelství španělského jazyka (program FF, N-PT) (2)
- Románské jazyky (program FF, D-FI4)
- Románské literatury (program FF, D-FI4)
- Srbský jazyk a literatura (program FF, B-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- The course offers an introduction into issues related to Latin American countries, viewed from anthropological perspectives. The main objective is to introduce various topics focused on intercultural differences and contexts both in the majority society and in the traditional societies of the diverse ethnic minorities.
- Výstupy z učení
- Students will get an overview of the most important areas of Latin America and its main current issues in terms of developmental anthropology. In addition, students will be able to understand the situation in different Latin American countries in a broader historical, social and cultural context.
- Osnova
- 1. Introduction into Antropology 2. Geographical and social framework. 3. Historic and cultural context. 4. Issues on Identity in (Post-)Modern Society 5. Environmental Answers on Globalization 6. Sociocultural Differences 7. Human Developement and its Dimension 8. Indigenous Systems 9. Traditional and Western social systems from antropological perspectives 10. Turism and Cultural Changes
- Literatura
- Kottak, Conrad. Mirror for Humanity: A Concise Introduction to Cultural Anthropology, 2nd Edition. New York: McGraw-Hill, 1999.
- HAUGERUD, A. – EDELMAN, M. The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism Malden, MA Blackwell Publishing 2005
- Výukové metody
- Online lectures, seminars: 50% in synchronous format. E-learning.
- Metody hodnocení
- Compulsory attendance (max. 1 absence per semester). Regular homework is requiered. Students should meet assignment submission deadlines. Student Project. Written exam: 70% success rate.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/ROM1B143