JALS01 Angličtina pro Life Sciences 1

Přírodovědecká fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Garance
Mgr. Anna Bízková Doleželová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 98 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Tento kurz je určen zejména studentům biologických oborů, biochemie, antropologie a oborům vyučovaných v centru RECETOX. Cílem kurzu je seznámit studenty s tématy, které jsou blízké jejich oborovému zaměření a na jejich základě prohloubit gramatiku, rozšířit slovní zásobu a zlepšit písemný projev, který odpovídá zásadám akademického projevu. Kurz se zaměřuje na komunikační dovednosti (diskuze, parafráze, prezentace vědeckého tématu), porozumění mluvenému slovu (poslech populárně naučných videí a podcastů), porozumění psanému textu (četba populárně naučných/odborných článků) a částečně i psanému projevu.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen: - používat v kontextu rozšířenou odbornou slovní zásobu z oboru; - aplikovat vybrané gramatické jevy v odborných kontextech; - identifikovat v odborném textu hlavní myšlenky; - pochopit význam autentického odborného textu; - ovládat jazykové funkce v angličtině, např. definovat, popsat proces, porovnávat a vysvětlit příčinu a následek; - ústně shrnout hlavní myšlenky odborného/populárně naučného textu; - porozumět autentickému mluvenému projevu na odborné téma; - diskutovat o obecných a odborných tématech. - napsat akademický email.
Osnova
  • Explaining concepts. Speaking about a controversial problem. Describing and explaining a process. Describing an experiment. Comparing and contrasting. Classifying systems. Describing a cause and effect relationship. Speculating on an issue.
Výukové metody
The course is taught in English and employs the following approaches: communicative language teaching, task-based teaching and discovery learning. It is learner-focused and encourages students to practise autonomy, i.e., being responsible for their own learning. The tasks and activities may include: pair/group discussions and debates, mini projects (presentations, practical writing tasks, recordings), games and self-directed grammar and vocabulary work.
Metody hodnocení
Aktivní práce v hodinách, spolupráce na týmových úkolech, 80% přítomnost ve výuce. Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je splnění zápočtových úkolů v průběhu semestru.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.