IAJp26 Výuková praxe 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp26/01: St 14:00–15:50 učebna 2, Š. Cox
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. By the end of the course students will be able to design suitable types of activities for young learners, set them up and execute them. Students will be able to receive and give feedback and to reflect on their own teaching.
Výstupy z učení
Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and demonstrate them with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get feedback, react positively to feedback and act accordingly; plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
Osnova
  • 1-2) Classroom language 3-4) Lesson plannign using different coursebooks for young learners 5-6) Suplementary materials and realia 7-8) Giving and getting feedback 9-10) Microteaching 11-12) Portfolio: designing materials
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework
Metody hodnocení
Active participation in class Microteaching Portfolio work Self-assessment
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1881
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.