2012
Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Jiří HAVELZákladní údaje
Originální název
Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research
Název česky
Index for Inclusion v českých primárních školách. Sebehodnocení učitelů v primárních školách. Výzkum
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 124 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00061035
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5931-3
Klíčová slova česky
primární vzdělávání; inkluze; sebehodnocení; indikátory inkluze; kritéria inkluze; spolupráce; komunikace; respekt; individualizace a diferenciace; index inkluze
Klíčová slova anglicky
primary education; inclusion; self-evaluation; indicators for inclusion; criteria of inclusion; cooperation; communication; respect; individualization and differentiation; index for inclusion
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2013 17:36, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
The publication presents the results of the second phase of research aimed at identifying conditions of inclusion in Czech primary schools, where we focus our attention on how the teachers perceive and evaluate inclusion in their schools. This publication offers experiences with the implementation of the research tool Framework for Self-evaluation of Conditions of Education which is abroad known under the title Index for Inclusion and we interpret the data obtained. We analyse in more detail grouping the indicators into five major groups, which characterize the inclusion: communication, cooperation, individualization and differentiation, maximum respect and expectations. At the end of publication we present simpler variant of the research tool for the conditions of Czech schools.
Česky
V publikaci prezentujeme výsledky druhé fáze výzkumu, zaměřeného na zjišťování podmínek inkluze prvního stupně českých základních škol, v níž jsme soustředili svoji pozornost na to, jak inkluzi ve škole vnímají a hodnotí sami učitelé. Předkládáme zkušenosti s implementací výzkumného nástroje „Rámec pro sebehodnocení podmínek inkluze vzdělávání“, který je v zahraničí znám pod názvem „Index inkluze“ a analyzujeme získaná data. V práci analyzujeme podrobněji seskupení indikátorů do pěti významných skupin, které inkluzi charakterizují: komunikace, spolupráce, individualizace a diferenciace, respekt a maximum očekávání. V závěru publikace navrhujeme jednodušší variantu uvedeného výzkumného nástroje pro podmínky českých škol.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|