d 2012

Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích

JANKO, Tomáš

Basic information

Original name

Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích

Name in Czech

Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích

Name (in English)

Didactic pictures in school teaching: pupils´evaluation of visuals in textbooks

Authors

JANKO, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, 4 pp. Komenský, roč. 137, č. 1, 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00074615

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

Keywords (in Czech)

učebnice; didaktický obraz; žákovské hodnocení

Keywords in English

textbooks; didactical pictures; evaluation by pupils
Změněno: 10/4/2015 09:31, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Abstract

V originále

I v současné době, kdy se ve školní výuce silně prosazují moderní vzdělávací technologie, představuje didaktický obraz klíčový nástroj pro rozvoj myšlení žáků. Obtížná nahraditelnost je dána jeho specifickými vlastnostmi a také přednostmi. Máme zde na mysli například univerzálnost či nezávislost na vnějších doplňcích apod. Jednou z hlavních úloh obrazu jako didaktického prostředku je přispívat k zintenzivńování vzdělávacího procesu. Je-li však obrazový materiál koncipován správným způsobem, dokážet toho jako didaktický prostředek mnohem více.

In English

Even now, when in schools modern education technology gains ever stronger position, visuals still represent a key tool for the development of pupils' thinking. Their difficult substitutability is given by its specific characteristics and advantages. We have in mind such aspects as universality and independence from external accessories, etc. One of the main didactical function of visuals is to contribute to the intensification of the educational process. However, if they are designed properly, visuals as a didactical device can do much more.

Links

EE2.3.30.0009, research and development project
Name: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci

Files attached

Janko_T._2012_Didakticky_obraz_ve_skolni_vyuce_Komensky_137_01.pdf
Request the author's version of the file