Detailed Information on Publication Record
2012
Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
JANKO, TomášBasic information
Original name
Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
Name in Czech
Didaktický obraz ve školní výuce: žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích
Name (in English)
Didactic pictures in school teaching: pupils´evaluation of visuals in textbooks
Authors
JANKO, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 4 pp. Komenský, roč. 137, č. 1, 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00074615
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
Keywords (in Czech)
učebnice; didaktický obraz; žákovské hodnocení
Keywords in English
textbooks; didactical pictures; evaluation by pupils
Změněno: 10/4/2015 09:31, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
V originále
I v současné době, kdy se ve školní výuce silně prosazují moderní vzdělávací technologie, představuje didaktický obraz klíčový nástroj pro rozvoj myšlení žáků. Obtížná nahraditelnost je dána jeho specifickými vlastnostmi a také přednostmi. Máme zde na mysli například univerzálnost či nezávislost na vnějších doplňcích apod. Jednou z hlavních úloh obrazu jako didaktického prostředku je přispívat k zintenzivńování vzdělávacího procesu. Je-li však obrazový materiál koncipován správným způsobem, dokážet toho jako didaktický prostředek mnohem více.
In English
Even now, when in schools modern education technology gains ever stronger position, visuals still represent a key tool for the development of pupils' thinking. Their difficult substitutability is given by its specific characteristics and advantages. We have in mind such aspects as universality and independence from external accessories, etc. One of the main didactical function of visuals is to contribute to the intensification of the educational process. However, if they are designed properly, visuals as a didactical device can do much more.
Links
EE2.3.30.0009, research and development project |
|