HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Hana FILOVÁ. Respekt jako nezbytná podmínka inkluze (Respect as a Prerequisite for Inclusion). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 311-319. ISBN 978-80-210-5941-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Respekt jako nezbytná podmínka inkluze
Name (in English) Respect as a Prerequisite for Inclusion
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 311-319, 9 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00061054
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5941-2
Keywords (in Czech) inkluze; škola pro všechny; školní vzdělávací program; sebehodnocení; indikátory; respekt
Keywords in English inclusion; school for all; school educational programme; self-evaluation; indicators; respect
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 6/2/2013 20:27.
Abstract
V příspěvku seznamujeme čtenáře s vybranými výsledky řešení dílčího úkolu výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V obsahové analýze argumentů z dotazníkového šetření nás zajímalo, jak sami učitelé hodnotí a verbalizují kvalitu prostředí vlastní školy pro všechny. V této etapě nás mimo jiné zajímaly indikátory vzájemného respektu mezi pracovníky školy a žáky.
Abstract (in English)
In the paper we present the results of the partial phase of the research project at the Faculty of Education Masaryk University named Special Needs of the Pupils in the Context of Framework Educational Programme for Basic Education. We were interested in the quality of inclusive environment and teacher arguments, that they have used for their advocacy. As a research method we have used content analyse. In this phase of the research we were interested in indicators of respect between teachers and pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 20:59