D 2012

Respekt jako nezbytná podmínka inkluze

HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Hana FILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Respekt jako nezbytná podmínka inkluze

Název anglicky

Respect as a Prerequisite for Inclusion

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 311-319, 9 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00061054

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5941-2

Klíčová slova česky

inkluze; škola pro všechny; školní vzdělávací program; sebehodnocení; indikátory; respekt

Klíčová slova anglicky

inclusion; school for all; school educational programme; self-evaluation; indicators; respect

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 2. 2013 20:27, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku seznamujeme čtenáře s vybranými výsledky řešení dílčího úkolu výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V obsahové analýze argumentů z dotazníkového šetření nás zajímalo, jak sami učitelé hodnotí a verbalizují kvalitu prostředí vlastní školy pro všechny. V této etapě nás mimo jiné zajímaly indikátory vzájemného respektu mezi pracovníky školy a žáky.

Anglicky

In the paper we present the results of the partial phase of the research project at the Faculty of Education Masaryk University named Special Needs of the Pupils in the Context of Framework Educational Programme for Basic Education. We were interested in the quality of inclusive environment and teacher arguments, that they have used for their advocacy. As a research method we have used content analyse. In this phase of the research we were interested in indicators of respect between teachers and pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory